دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
16 دی 1397 - 06:50
اللهیاری در گفتگو با آنا:

بخش خصوصی روی محصولات شرکت‌های نوپا سرمایه‌گذاری نمی‌کند

دبیر بیستمین جشنواره جوان خوارزمی گفت: سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، در اولین بررسی به دنبال این هستند که میزان سود خود را بسنجند و به دنبال ریسک بالا نیستند.
کد خبر : 349726
170587_138.jpg

علیرضا اللهیاری در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ در خصوص تجاری‌سازی محصولات و اختراعات برگزیدگان جشنواره خوارزمی توضیح داد: موضوع تجاری‌سازی، امری پیچیده است و به سرمایه‌گذار بستگی دارد. سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، در اولین بررسی به دنبال این هستند که میزان سود خود را بسنجند و به دنبال ریسک بالا نیستند.


وی افزود: لذا سرمایه‌گذاران به دنبال این  نیستند که شرکتی که با آنها قرارداد همکاری دارد، برگزیده جشنواره‌ها شده است یا نه؛ آنها به دنبال محصولی هستند که سود بالا داشته باشد و شرکت‌ها باید سرمایه‌گذار را  مجاب  کنند تا به خاطر منافع، روی محصول  سرمایه‌گذاری کند.


دبیر بیستمین جشنواره جوان خوارزمی ادامه داد: این موضوع در همه جای دنیا صدق می‌کند و صرف اینکه محصولی تولیدشده و توانسته جایزه کسب کند،  سرمایه‌گذار را مجاب نمی‌‌کند؛ چراکه در بازار،  باید با محصولات خارجی باکیفیت  رقابت کند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل ما برای برگزیدگان جشنواره و طرح‌های آنان، برنامه‌هایی نظیر برگزاری نمایشگاه در روز اختتامیه را در نظر گرفتیم تا بتوانند با صاحبان‌‌سرمایه ارتباط برقرار کنند.


انتهای پیام/4081/ 4122/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته