بخش خصوصی روی محصولات شرکتهای نوپا سرمایهگذاری نمیکند
علیرضا اللهیاری در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانشبنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ در خصوص تجاریسازی محصولات و اختراعات برگزیدگان جشنواره خوارزمی توضیح داد: موضوع تجاریسازی، امری پیچیده است و به سرمایهگذار بستگی دارد. سرمایهگذاران بخش خصوصی، در اولین بررسی به دنبال این هستند که میزان سود خود را بسنجند و به دنبال ریسک بالا نیستند.
وی افزود: لذا سرمایهگذاران به دنبال این نیستند که شرکتی که با آنها قرارداد همکاری دارد، برگزیده جشنوارهها شده است یا نه؛ آنها به دنبال محصولی هستند که سود بالا داشته باشد و شرکتها باید سرمایهگذار را مجاب کنند تا به خاطر منافع، روی محصول سرمایهگذاری کند.
دبیر بیستمین جشنواره جوان خوارزمی ادامه داد: این موضوع در همه جای دنیا صدق میکند و صرف اینکه محصولی تولیدشده و توانسته جایزه کسب کند، سرمایهگذار را مجاب نمیکند؛ چراکه در بازار، باید با محصولات خارجی باکیفیت رقابت کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به همین دلیل ما برای برگزیدگان جشنواره و طرحهای آنان، برنامههایی نظیر برگزاری نمایشگاه در روز اختتامیه را در نظر گرفتیم تا بتوانند با صاحبانسرمایه ارتباط برقرار کنند.
انتهای پیام/4081/ 4122/خ
انتهای پیام/