دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
14 دی 1397 - 10:48
رئیس انجمن ترویج علم:

ترویج علم، موضوعی که سال‌ها ازنظر مسئولان مغفول مانده بود

رئیس انجمن ترویج علم ایران گفت:ترویج علم می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را حل کند و روند توسعه علم را بیشتر کند اما متأسفانه به آن اهمیت داده نمی‌شد.
کد خبر : 349547
n00233843-t.jpg

اکرم قدیمی در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا؛ در‌خصوص برنامه‌های انجمن ترویج علم گفت: برنامه‌هایی  در جهت آشنایی با  روند پیشرفت علم توسط کمیسیون انجمن‌های علمی و انجمن ترویج علم برگزار می‌شود که در هفته پژوهش تعداد آنها زیاد شد، اما متأسفانه در ترویج علم مشکلات زیادی داریم و در ابتدای راه هستیم؛ چراکه موضوعی است که به‌تازگی اهمیت آن موردتوجه قرارگرفته و نیاز به همیاری و پشتیبانی بیشتری دارد.


وی افزود: موضوع ترویج علم می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات جامعه را حل کند و روند توسعه علم را بیشتر کند اما متأسفانه تا چند سال اخیر اهمیت زیادی به آن داده نمی‌شد.


رئیس انجمن ترویج علم ایران ادامه داد: همین امر باعث شد تا عقب‌ماندگی‌هایی در رشد و توسعه علمی به وجود بیاید که با توجه به لزوم تحقق اقتصاد دانش‌بنیان که به اقتصاد مقاومتی منجر می‌شود، این مسئله برای کشور ما اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.


وی در پایان خاطرنشان  کرد: مسئولان نباید فراموش کنند به همان میزان که  رشد علمی اهمیت دارد، ترویج آن و آشنایی مردم با دستاوردهای آن نیز مهم است و باید برای تحقق چنین هدفی از نهادهای مرتبط با ترویج علم حمایت کنند.


انتهای پیام/4085/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته