دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 دی 1397 - 15:52
در بیانیه‌ سادا عنوان شد؛

جریان‌های معلوم‌الحال سیاسی می‌خواهند جای جلاد و شهید را عوض کنند

سادا در بیانیه‌ای پیرامون حادثه واحد علوم و تحقیقات عنوان کرد: جریان‌های معلوم‌الحال سیاسی می‌خواهند مثل روال سابقشان جای جلاد و شهید را عوض کنند.
کد خبر : 347812
IMG_20181225_143040_431.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران (سادا) در بیانیه‌ای پیرامون حادثه دردناک تصادف اتوبوس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران صادر کرد.


در این بیانیه آمده است: بعد از گذشت چند روز از حادثه دردناک خروج اتوبوس دانشجویان از مسیر و تصادف دردناک در دانشگاه آزاد اسلامی و آسمانی شدن ده نفر از هم‌سنگرانمان که در جبهه علم و دانش شد و موجب تأسف مردم شریف ایران شده، انتظار داشتیم که رسیدگی به علل این اتفاق در فضایی به‌دوراز سیاست زدگی‌های حاکم بر جریانات سیاسی مورد برسی قرارگرفته و مقصرین این فاجعه دردناک به سزای عمل خود برسند.


در ادامه این بیانیه آمده است: این مهم را در پیام تسلیت اتحادیه که به‌محض وقوع حادثه صادر شد متذکر شدیم و از همان زمان وضعیت رسیدگی به آن را پیگیری کردیم. با ایجاد ستاد ویژه پیگیری سانحه تصادف و برکناری سریع تعدادی از متخلفین مشاهده کردیم که مسیر پیگیری موضوع در جهت درست شروع به کار کرده است و هرچه زمان می‌گذرد این ارگان پیگیری‌کننده به نحو احسنت انجام‌ وظیفه می‌کند.


در ادامه این بیانیه عنوان‌شده است: اما در کمال ناباوری شاهد بودیم در این ماجرا جریانات معلوم‌الحال سیاسی می‌خواهند مثل روال سابقشان دوباره جای جلاد و شهید را عوض کنند. جریان حاکمی که با تخلفات مسلم دانشگاهی را در ارتفاع بالاتر از حد استاندارد ۱۸۰۰ متر احداث کرده‌اند، به حقوق مسلم مردم و زمین‌های منابع طبیعی چنگ انداخته‌اند، و بالاتر از همه ایمنی سازی‌های جاده را در احداث آن انجام نداده‌اند.


در ادامه این بیانیه آمده است: حالا که این غرض‌ورزان سیاسی دست خود را از منابع عظیم این اردوگاه بزرگ فرهنگی آموزشی کوتاه می‌بیند بجای پاسخگویی در مورد مشکلات بزرگی که به وجود آورده‌اند طلبکارانه پرچم مطالبه گری را برداشته‌اند.


در ادامه این بیانیه عنوان‌شده است: اتحادیه سازمان اسلامی دانشجویان ایران از تمامی نهادهای امنیتی تقاضا دارد به وضعیت تخلفات این واحد از روز احداث تا امروز رسیدگی نماید و منافع و مقاصد سازندگان این واحد دانشگاهی را به مردم و دانشجویان گزارش نمایند ما نیز وظیفه خود می‌دانیم تا حصول نتیجه کامل پیگیر موضوع بوده و تقاضا داریم مسئولین دانشگاه و مراجع قضایی و امنیتی در انجام وظایف خود تمام و کمال و همین‌طور در اسرع وقت عمل کند.


در ادامه بیانیه آمده است: همچنین تقاضا داریم مراجع امنیتی در خصوص علت وقوع حادثه و احتمال ایجاد خرابکاری در این سانحه با نهایت دقت موضوع را پیگیری کند و پیگیری امور صنفی دانشجویان این دانشگاه و کل خانواده بزرگ دانشگاه آزاد اسلامی و تحقق تمامی درخواست‌های به‌حق دانشجویان بزرگ‌ترین دانشگاه حضوری جهان باید به‌دوراز هیاهوی جناح‌های سیاسی انجام پذیرد تا مشکلات موجود مرتفع شود.


در پایان این بیانیه عنوان‌شده است: مجدداً ضمن ابراز همدردی با تمام مردم ایران درگذشت دانشجویان این دانشگاه را تسلیت عرض می‌کنیم و رحمت خاصه خداوند را برای این میهمانان گرامی‌اش و شفای عاجل آسیب‌دیدگان و مجروحان را از درگاه عطوفتش مسألت می‌کنیم.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته