دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آذر 1397 - 19:16
مطهره عابدینی در گفتگو با آنا:

هدف ما تأثیرگذاری بیشتر فعالیت‌های دانشجویان دختر در جامعه است

مسئول امور خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور گفت: به دنبال ایجاد الگویی برای ایفای نقش مؤثر دختران دانشجو در فعالیت‌های اجتماعی هستیم.
کد خبر : 345973
img_1748_822774.jpg

مطهره عابدینی در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به برنامه‌های نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری برای ساماندهی فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی دانشجویان دختر، گفت: به دنبال ایجاد و معرفی الگویی برای دانشجویان دختر دانشگاه‌ها هستیم تا حضور آن‌ها را در فعالیت‌های اجتماعی در کنار نقش‌هایی که در خانواده دارند، مؤثرتر کنیم.


وی در تشریح سخنان خود اظهار کرد: در نظر داریم در کارگروه‌های تخصصی پس از بررسی علاقه‌مندی‌ها و توانمندی‌های دانشجویان دختر که در هیأت‌های دانشجویی فعالیت می‌کنند، موضوعات تخصصی برای تقویت حضور زنان و ایفای نقش مؤثر در فعالیت‌های اجتماعی و خانواده احصا کنیم.


مسئول امور خواهران نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها افزود: در دانشگاه‌های استان تهران 25 هیئت دانشجویی دختران فعالیت می‌کنند و تقریباً در تمامی دانشگاه‌ها این هیئت‌ها وجود دارند، برای نشان دادن این فعالیت و حضور و همچنین به‌منظور ایجاد هم‌افزایی هیئت‌های دانشجویی، نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها پای‌کار آمد و تجمع هیأت‌های دانشجویی را برگزار کردیم.


عابدینی بیان کرد: تاکنون دو تجمع هیأت‌های مذهبی دختران دانشجوی استان تهران برگزارشده که اولین تجمع به مناسبت سالروز رحلت حضرت زینب(س) در دانشگاه الزهرا(س) با حضور یک هزار و 600 نفر اجرا شد و دومین تجمع نیز به کمک دانشگاه فرهنگیان و در پردیس نسیبه در شب وفات حضرت فاطمه‌ معصومه(س) صورت گرفت.


وی ادامه داد: در کنار برگزاری این تجمع‌ها، علاقه‌مندی‌ها و توانمندی‌های دانشجویان نظرسنجی شده و به دنبال استفاده بهینه از این توانمندی‌ها هستیم و بعد از موفقیت این طرح، الگوی آن را به بعضی از دانشگاه‌هایی که هیئت خواهران ندارند یا نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آن‌ها وجود ندارد، ارائه خواهیم کرد.


گفتنی است دومین اجتماع بزرگ هیأت‌های دانشجویی دختران دانشگاه‌های استان تهران به مناسب وفات حضرت معصومه(ع) ۲۶ آذرماه در دانشگاه فرهنگیان، پردیس نسیبه برگزار شد.


شایان‌ذکر است رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در این همایش به دانشجویان توصیه کرد: تجمع هیأت‌های مذهبی دانشجویان یک حرکت عادی نیست، بلکه یک حرکت عزت و کرامت عالی انسان است و توصیه می‌کنم این تجمع‌ها را ادامه دهید چراکه نقش بانوان همانند حضرت زینب(س)، نقش پرچم‌داری از حرکت‌های اجتماعی است.


انتهای پیام/4115/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته