دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1397 - 17:15
موحدی خبرداد؛

ناحیه نوآوری دانشگاه شریف قطب فناوری کشور می‌شود

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف گفت: می‌خواهیم ناحیه نوآوری شریف با استقرار 450 شرکت به قطب فناوری کشور تبدیل شود.
کد خبر : 345414
image_gallery.png

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدرضا موحدی در مراسم افتتاح چهارمین نمایشگاه خانواده فناوری شریف و اقتصاد دانش‌بنیان که در سالن جابر‌ بن‌ حیان این دانشگاه برگزار شد، گفت: حمایت از توسعه پژوهش و سوق دادن دانشگاه به‌سمت دانشگاه نسل سه و چهار از برنامه‌های اصلی دانشگاه صنعتی شریف است و از حدود 6 سال پیش برنامه جامع زنجیره‌ای از فعالیت‌ها برای تحقق این مهم انجام می‌شود. توجه به آموزش، توسعه فناوری و محصول، کاربردی‌سازی از برنامه‌های ماست.


وی افزود: در حوزه عملکرد پژوهشی روند روبه‌افزایشی از لحاظ تعداد مقالات و ارجاعات داشته‌ایم و با حمایت صندوق نوآوری و شکوفایی و صندوق حمایت از پژوهشگران می‌توانیم فعالیت‌های پژوهشی را بیشتر کنیم. همچنین تعداد زیادی دانشجوی پسادکتری در این دانشگاه حضور  دارند.


معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی شریف اضافه کرد: با وجود مشکلات اقتصادی و مشکلاتی که بنگاه‌های اقتصادی با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند این دانشگاه ارتباط خوبی با صنعت داشته و 53 واحد خدمات فناوری در مجتمع فناوری شریف مشغول به فعالیت هستند و 52 درصد از کارکنان مجتمع ارتباط مناسبی با صنعت دارند که در مجموع فعالیت‌های این مجتمع موجب اشتغال 538 نفر شده‌ است.


وی درخصوص ثبت اختراعات و ثبت مالکیت فکری در دانشگاه صنعتی شریف توضیح داد: در این حوزه توانسته‌ایم پنج اختراع را به‌ثبت خارجی برسانیم و آزمایشگاه مرکزی دانشگاه گردش مالی دو میلیارد تومانی در سال دارد. در حوزه توسعه فناوری نیز 14 طرح سرمایه‌گذاری شد و برنامه‌هایی نظیر جشنواره کسب‌وکار شریف، ارائه آموزش کارآفرینی، رویداد مسیر آینده من، برنامه مناظره، باشگاه کارآفرینی و انتشار نشریات را در 15 استان انجام داده‌ایم.


موحدی تأکید کرد: پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف حدود سه سال است که به‌طورجدی فعالیت خود را آغاز کرده و تفاهم‌نامه همکاری با شهرداری و بخش‌های خصوصی دارد. همچنین ناحیه نوآوری شریف را تعریف کردیم که به قطب فناوری کشور تبدیل شود و 450 شرکت در این ناحیه مستقر هستند.


وی در پایان خاطرنشان کرد: 45 مجموعه در مرکز رشد دانشگاه نیز فعالیت می‌کنند و از رویکردهای آینده دانشگاه می‌توان به تأکید بر کیفی‌سازی خروجی‌ها، تمرکز بر پژوهش و تأسیس مؤسسه نوآوری و فناوری شریف اشاره کرد.


انتهای پیام/4085/4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته