دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
27 آذر 1397 - 14:42
غفاری مطرح کرد؛

ضرورت پیوستگی مقوله هنر با مسائل اجتماعی در جامعه و دانشگاه

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم از آمادگی این معاونت در جهت دستیابی به این اهداف و حمایت از ارتقای جایگاه علمی جشنواره خبر داد.
کد خبر : 345300
1545125695-photo-2018-12-18-12-49-56.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،  غلامرضا غفاری، در نشست شورای سیاستگذاری جشنواره هنر دیجیتال که با حضور رئیس دانشگاه هنر و سایر اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره در دفتر معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم برگزار شد، ضمن تأکید بر ضرورت پیوستگی مقوله هنر با مسائل اجتماعی در جامعه و دانشگاه از آمادگی این معاونت در جهت دستیابی به این اهداف و حمایت از ارتقای جایگاه علمی جشنواره خبر داد.


وی موضوع جشنواره را برای قشر جوان خصوصاً دانشجویان جذاب ارزیابی کرد و گفت: به دلیل پیوند هنر دیجیتال با مقوله فناوری، این جشنواره در بین قشر جوان جامعه اقبال خوبی خواهد داشت.


رئیس شورای سیاستگذاری نخستین جشنواره هنر دیجیتال، بر ضرورت ارزش‌آفرینی مقوله هنر تأکید کرد و گفت: این جشنواره می‌تواند قابلیت الگوسازی برای برگزاری و انجام جشنواره‌های مشابه را داشته باشد.


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم همچنین بر استفاده از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها در برگزاری این جشنواره تأکید کرد.


دبیر نخستین جشنواره هنر دیجیتال نیز با اشاره به ضرورت نگاه فرابخشی به جشنواره هنر دیجیتال اظهار کرد: باید از ظرفیت نهادهایی همچون شهرداری، قوه قضائیه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر نهادهای ذی‌ربط استفاده شود.


محمد هادی عسکری گفت: بر اساس تفاهم به عمل آمده با سازمان امور اجتماعی کشور، مقرر شد وزارت کشور از برنامه‌هایی که معاونت فرهنگی بتواند امکان انجام آن را در دانشگاه‌ها فراهم نماید، حمایت کند. جشنواره هنر دیجیتال یکی از برنامه‌هایی است که به منظور اجرا، مطرح شد.


وی افزود: برگزاری این جشنواره می‌تواند شور و نشاط علمی و اجتماعی در دانشگاه‌ها را به دنبال داشته و به دانشگاه هنر در انجام مأموریت‌های تخصصی خود کمک کند بر این اساس و باتوجه به جایگاه تخصصی دانشگاه هنر به عنوان میزبان انتخاب شد. بنابراین از رئیس محترم دانشگاه تقاضا داریم که در زمینه اجرایی شدن مفاد تفاهم‌‌‌‌نامه، دستورات لازم را صادر کنند.


مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تصریح کرد: در شرایط کنونی بیش از هر زمان دیگری فرهنگ با فناوری گره خورده است و ما امروز شاهد هستیم که فناوری‌های دیجیتال به ابزار تولید و اشاعه هنر تبدیل شده‌اند.


وی افزود: علاوه بر جلب مشارکت دانشگاهیان، عبور از کلیشه‌ها و حمایت از ایده‌‌‌‌‌‌‌‌های خلاقانه دانشجویان و تقویت تشکیل گروه‌های دانشجویی برای انجام پروژه‌ها و تولیدات تیمی باید از اهداف محوری جشنواره باشد.


در ادامه رئیس دانشگاه هنر نیز ضمن تأکید بر اهمیت این جشنواره، از آمادگی این دانشگاه و به‌کارگیری تمام توان مجموعه به منظور برگزاری مطلوب و با کیفیت این برنامه خبر داد.


وی تأکید کرد: باید بسترهای علمی و تئوریک در برگزاری جشنواره هرچه سریع‌‌‌تر ایجاد گردد تا بتواند دور نخست آن زمینه‌ساز ادوار آینده باشد.


انتهای پیام/4084/4107/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته