دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
31 مرداد 1394 - 14:40
طلوع:

تنوع جغرافیایی کشور باعث خلق آثاری فاخر و ارزشمند در قالب موضوعات قرآنی، دینی و مذهبی می‌شود

دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان گفت: تنوع جغرافیایی کشور و وجود قومیت‌ها و هنرهای مختلف و منحصر به فرد در سرتاسر میهن اسلامیمان، سبب می‌شود تا علاوه بر حضور سلایق و دیدگاه‌های گوناگون، همه ساله شاهد خلق آثاری فاخر و ارزشمند در قالب موضوعات قرآنی، دینی و مذهبی باشیم.
کد خبر : 34522

محمدابراهیم طلوع در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، اظهار کرد: بیست و دو سال پیش یعنی سال 1372 در زمان مدیریت دکتر جاسبی، طرحی ماندگار و بدیع در دانشگاه آزاد اسلامی با عنوان فعالیت‌های قرآنی با راه‌اندازی کانون‌های قرآن و عترت بنیانگذاری شد که به حق جزء باقیات الصالحات این مجموعه عظیم به شمار می‌آید.








طلوع: همواره فعالیت‌های کانون‌، قرآن و عترت به‌عنوان نگینی درخشان در صدر فعالیت‌های این دانشگاه تلألو می‌کند و مانند یک ویترین جذاب، آحاد مختلف دانشگاهی را جذب خود می‌کند و مشارکت 250000 نفری استادان، کارکنان و دانشجویان در دوره اخیر مسابقات سراسری قرآن و عترت تنها مصداق کوچکی از این حرکت ارزشمند است که برای آن نظیری نمی‌توان یافت.

این فعال قرآنی افزود: مرحوم دکتر علی شریف بنیانگذار این مجموعه از فعالیت‌ها با تأسی به این تفکر که «سعی بین صفای قرآن و مروه عترت است که انسان را به کعبه مقصود می‌رساند» به اتفاق جمعی از خادمان قرآن و عترت و در رأس آنها استاد خواجه پیری مقدمات این کار بزرگ را فراهم کرد.


وی اضافه کرد: فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه راه، با حمایت‌های همه جانبه مسئولان دانشگاه و به همت سربازان گمنام قرآنی واحدهای دانشگاهی در کانون‌های قرآن و عترت، روزبه‌روز گسترش یافت تا جایی که امروز دانشگاه آزاد اسلامی براساس فرمایش دکتر سیدطه هاشمی معاون دانشجویی، فرهنگی، مفتخر به داشتن 500 کانون فعال قرآنی بوده و همواره فعالیت‌های این کانون‌ها، به‌عنوان نگینی درخشان در صدر فعالیت‌های این دانشگاه تلألو می‌کند و مانند یک ویترین جذاب، آحاد مختلف دانشگاهی را جذب خود می‌کند و مشارکت 250000 نفری استادان، کارکنان و دانشجویان در دوره اخیر مسابقات سراسری قرآن و عترت تنها مصداق کوچکی از این حرکت ارزشمند است که برای آن نظیری نمی‌توان یافت.


مسئـــول کانون قرآن و عترت واحد لاهیجـان گفت: یکی از بخش‌های بسیـــار جذاب، متنـــوع و فرارشته‌ای برنامه‌های قرآنی اداره کل فعالیت‌های قرآن و عترت معاونت فرهنگی دانشجویی که هر ذوق و سلیقه‌ای را به کار می‌گیرد، بخش هنر و ادبیات دینی و پژوهشی است. این بخش ابتکاری در کنار بخش‌های کتبی و شفاهی با مخاطبان خاص خود، همه ساله با دارا بودن رشته‌هایی متنوع نظیر عکاسی، داستان نویسی، قالی‌بافی، نقاشی، طراحی، خوشنویسی، منبت‌کاری، فیلم کوتاه، انیمیشن، شعر، مقاله نویسی، پایان‌نامه، وبلاگ نویسی، نرم‌افزارهای قرآنی، نماهنگ و ... علاقه‌مندان خود را پیدا کرده و با اهتمام خادمان قرآنی واحدها و دقت، پیگیری و ظرافت همکاران مرکز فعالیت‌های قرآن و عترت، هر سال بر شمار شرکت‌کنندگان این بخش افزوده می‌شود به طوری‌که در بیستمین جشنواره هنر و ادبیات دینی و پژوهشی که اخیرا شاهد اعلام نتایج آن بودیم، 12000 نفر در سه بخش استادان، کارکنان و دانشجویان ثبت‌نام کرده و در نهایت از طرف هیات داوران جشنواره، 137 اثر حائز کسب رتبه و دریافت جایزه کشوری تشخیص داده شدند.


دبیر شورای قرآن و عترت دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان گیلان با توجه به شرکت آحاد دانشگاهی با دیدگاه‌ها و تفکرات متفاوت در این جشنواره افزود: همه ساله شاهد خلق آثاری فاخر و ارشمند در قالب موضوعات قرآنی، دینی و مذهبی از سوی شرکت‌کنندگان در این جشنواره از اقصی نقاط کشور هستیم که چشم‌نواز دیدگان هر بیننده‌ای است.


طلوع با شکرگزاری مجدد به درگاه خداوند منان برای توفیق خدمتگزاری خود به ساحت مقدس قرآن و عترت از زمان راه‌اندازی کانون‌ها، از اهتمام و حمایت‌های بی‌شائبه مسئولین دانشگاه، به ویژه دکتر میرزاده، دکتر طه هاشمی، مهندس صادقی و همکاران اداره کل فعالیت‌های قرآن و عترت و همچنین تمامی خادمان قرآنی استانها و واحدهای دانشگاهی در راستای گسترش و اعتلای فرهنگ قرآنی قدردانی کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته