دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 آذر 1397 - 16:16
خانیکی:

باید نقطه اختلاف پژوهش و رسانه را بررسی کنیم

استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: اهالی رسانه‌ها و فعالان پژوهشی هر کدام انتظاراتی از یکدیگر دارند که باید نقطه اختلاف دو طرف را بررسی کنیم.
کد خبر : 344743

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، هادی خانیکی در نشست علمی پژوهش و رسانه‌ها که عصر امروز در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: فعالان پژوهش انتظار دارند تا رسانه‌ها به آنها کمک کنند و کارهای بااهمیت را در حوزه پژوهش به آنها گوشزد کنند. درمقابل نیز روزنامه‌نگاران و رسانه‌ها این خواسته را دارند که خودشان تشخیص دهند چه مطلبی برای انتشار مناسب است. همین مسئله نقطه اختلاف اهالی پژوهش و رسانه است.


وی افزود: اگر معنای مشترکی بین طرفین وجود داشته باشد، باعث می‌شود تا در شناخت اولویت‌ها به مشکل بر نخوریم. جامعه زمانی به مسئله رسانه تبدیل می‌شود که فعالیت‌های پژوهشی انجام‌شده در آن به برآیند دغدغه‌های افراد و اقشار جامعه تبدیل شود.


استاد ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی گفت: تبدیل نشدن به امر دور از دسترس، مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید در این زمینه به آن توجه کرد و نهاد دانشگاه باید جلوتر از اقشار جامعه حرکت کند.


خانیکی اضافه کرد: کار دانشگاه این است که افق‌ها را در جامعه و در هر زمینه‌ای گسترش دهد و جامعه روبه‌جلو پیش رود. امروزه رسانه‌ها حلقه وصل جامعه و دانشگاه نیستند و ارتباطات مجازی بیشتر از قبل شده است.


وی در پایان خاطرنشان کرد: رسانه‌ها وقتی می‌توانند موفق عمل کنند که گفتگویی بین دو طرف شکل بگیرد و رسانه‌ها بخش هوشمندی از چرخه ارتباط متقابل بین نهاد دانشگاه و جامعه محسوب می‌شوند.


انتهای پیام/4060/4085/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته