محل درآمد مدارس هیات امنایی نباید اولیا باشند/ خیرین و مقامهای محلی باید هزینه این مدارس را تامین کنند
به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، نورعلی عباسپور مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش در همایش دوره آموزشی مشارکت مردمی و توسعه مدارس غیر دولتی با رویکرد سند تحول بنیادین که در سالن همایشهای کمیته امداد امام خمینی (ره) در حال برگزاری است، با بیان اینکه یکی از راهکارهایی که در سند تحول بنادین به آن اشاره شده است تقویت شوراهای آموزش و پرورش است، اظهار کرد: شوراهای آموزش و پرورش یک بخش نیست بلکه همه اجزای آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار میدهد و آموزش و پرورش باید همه شوراها را تغذیه کند.
وی با بیان اینکه جایگاه شورای آموزش و پرورش باید پر رنگتر شود، افزود: تمام نهادها و سازمانهایی که در دولت تعریف شدهاند باید با شوراهای آموزش و پرورش همکاری کنند. یکی از محورهای کار ما این است که سایر نهادها را در آموزش و پرورش سهیم و از همه توانمندیهای محلی، عمومی و منطقهای استفاده کنیم.
مدیر امور شوراهای آموزش و پرورش با اشاره به اینکه سال قبل یکی از جایگاههایی که در شورای آموزش و پرورش نقش کلیدی را ایفا میکرد ارتباط و تعامل نزدیک ما با وزارت کشور بود، افزود: استاندار، بخشدار و فرماندار به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش باید مصوبات این شورا را ضمانت میکردند که در این راستا چهار گروه با همکاری مسئولان وزارت کشور تشکیل شده است. همچنین با شوراهای استانها نیز تعامل نزدیکی داشتیم و در سال گذشته محوری که بر آن تاکید کردیم بحث آموزشی بود.
عباسپور با بیان اینکه برگزاری دورههای آموزشی برای مدارس هیات امنایی یکی دیگر از فعالیتهای شوراهای آموزش و پرورش است، تصریح کرد: ما در خصوص مدارس هیات امنایی با مشکلات زیادی روبرو شدیم آنها به مصوبه آموزش و پرورش توجهی ندارند بنابراین در 90 درصد مدارس هیات امنایی دورههای آموزشی برگزار کردیم تا به آنها تفهیم کنیم این مدارس نباید از اولیا پول دریافت کنند و محل درآمدی آنها نباید اولیا باشند بلکه باید از طریق خیرین و مقامهای محلی هزینههای آنها تامین شود.
وی ادامه داد: قانون شوراهای آموزش و پرورش 20 سال است که تغییر نکرده و ما در این زمینه با مشکلات زیادی روبرو هستیم امسال قرار شد قانون شوراها اصلاح و مورد بازنگری قرار گیرد.
انتهای پیام/