دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1397 - 06:00
رنجبر در گفتگو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی توانایی مرجعیت آزمایشگاهی را در کل کشور دارد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با در دست داشتن 11 هزار آزمایشگاه توانایی تبدیل به مرجعیت آزمایشگاهی در کل کشور را نیز دارد.
کد خبر : 344486
BS0K6302.jpg

بیژن رنجبر در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، دانش و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با تأکید بر اشتغال‌زایی دانش‌بنیان به‌عنوان غایت نهایی طرح پایش گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با در اختیار داشتن 5 هزار هکتار زمین در واحدهای تابعه توان ایجاد اشتغال پایدار را در ذیل برنامه پایش دارد.


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متأسفانه امروز دانش‌آموختگان حوزه کشاورزی و علوم وابسته به آن، به‌دنبال اشتغال پایدار هستند که دانشگاه آزاد اسلامی در ذیل برنامه پایش و با درک حساسیت‌های مربوط به حوزه کشاورزی در رابطه با امنیت غذایی، کیفیت محصولات، سلامت غذایی جامعه و ایجاد درآمدزایی و تحول اقتصادی امکانات زراعی و زمین را در اختیار فارغ‌التحصیلان و دانشجویان قرار می‌دهد.


رنجبر افزود: در حوزه‌های مهندسی و علوم‌پایه نیز طرح پایش نقش مؤثر خود را ایفا خواهد کرد؛ دانشگاه آزاد اسلامی با در دست داشتن 11 هزار آزمایشگاه توانایی تبدیل به مرجعیت آزمایشگاهی در کل کشور را نیز دارد، از طرفی دانشگاه آزاد اسلامی در حال رایزنی با سازمان استاندارد ملی است تا آزمایشگاه‌های پیشرفته موجود در واحدهای دانشگاهی به عنوان همکار سازمان استاندارد وارد چرخه درآمدزایی شود. این خود به‌تنهایی می‌تواند اشتغال‌آفرینی مضاعف در آزمایشگاه‌های دانشگاه آزاد اسلامی به‌دنبال داشته باشد.


وی ادامه داد: کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های واحدهای دانشگاهی نیز در ذیل برنامه پایش در اختیار دانشجویان تحصیلات تکمیلی و دانش‌آموختگان رشته‌های مهندسی و علوم‌پایه جهت اشتغال‌زایی به‌صورت نامحدود قرار خواهد گرفت تا محصولات خود را وارد چرخه ارائه و تجاری‌سازی کنند.


رنجبر در پایان با تأکید به تکمیل برنامه‌ها و مأموریت‌های علمی واحدهای ویژه کشور تا انتهای سال افزود: با تشکیل دبیرخانه علمی برنامه پایش در پژوهشکده مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی و ارتباط مستمر با دبیرخانه‌های استانی و راهبری موازی واحدهای استانی، 40 دبیرخانه استانی تشکیل و تا انتهای سال تمامی نظام موضوعات احصا خواهد شد.


انتهای پیام/4116/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته