دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 آذر 1397 - 16:24
آنا گزارش می‌دهد؛

نمایشگاه حمل‌ونقل، فرصتی طلایی برای استارت‌آپ حمل‌ونقل

یکی از بزرگترین امتیازات سومین استارت‌آپ ویکند واحد شهرری را می‌توان استقرار در فضای یک هزار و 200 متر مربعی در قلب نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته دانست.
کد خبر : 344359
BQ4K9223.jpg

به‌گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مجید فرج‌فائد- سومین استارت‌آپ ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل با هدف تشویق، ترویج فرهنگ کارآفرینی و حمایت از ایده‌های جوانان نخبه و علاقه‌مندان به صنعت حمل و نقل و کسب و کار­های نوپا در کشور به‌عنوان مأموریت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری و با همکاری وزارت راه و شهرسازی همزمان با سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل در مصلای امام خمینی(ره) برگزار درحال برگزاری است.


سومین نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل و صنایع وابسته با حضور 263 شرکت داخلی و خارجی در حوزه‌های نوسازی، مدیریت و خدمات حمل و نقل همزمان با هفته حمل و نقل صبح روز گذشته افتتاح شد.


سومین استارت‌آپ ویکند شبکه‌های ارتباطی و حمل و نقل با شعار «حمل و نقلی شو» و با محور قرار دادن برنامه نظام موضوعات واحد یادگار امام(ره) شهرری روز گذشته با استقبال گروه‌های دانشجویی و دانش‌آموزی کار خود را آغاز کرد.


در این دوره از رقابت‌های استارت‌آپ ویکند واحد یادگار امام(ره) شهرری، 250 نفر از دانشجویان، دانش‌آموزان و ایده‌پردازان در قالب 20 تیم استارت‌آپی حول محور حمل‌و‌نقل و خدمات وابسته شرکت داشته‌اند.


تنوع حضور ایده‌پردازان از دانشگاه‌های مختلف نیز یکی دیگر از نقاط قابل توجه استارت‌آپ ویکند واحد یادگار امام(ره) است، به‌طوری‌که ایده‌پردازانی از دانشگاه‌های صنعتی شریف، علامه‌طباطبایی، واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی و دانش‌آموزان سمپاد دیده می‌شد.


برگزاری کارگاه‌های رایگان یک ساعته کسب‌وکار، ایده‌پردازی، بازاریابی و فروش محصول از دیگر برنامه‌هایی بود که با استقبال پرشور شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان نمایشگاه روبرو شد.


حضور وزیر راه‌و‌شهرسازی در مجموعه غرفه‌های دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) شهرری و ایراد سخنرانی وی نیز از دیگر جذابیت‌های ایجاد شده در بین شرکت‌کنندگان استارت‌آپ ویکند حمل و نقل بود.


محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در بین شرکت‌کنندگان رویداد استارت‌آپ گفت: ار واحد یادگار امام(ره) در رابطه با احصای یک‌هزار موضوع پایان‌نامه در حوزه حمل‌و‌نقل بسیار باارزش است و از خروجی ایده‌های دانشجویان و محققان حمایت لازم خواهد شد.


یکی از بزرگترین امتیازات سومین استارت‌آپ ویکند واحد شهرری را می‌توان استقرار در فضای یک‌هزار و 200 متر مربعی در قلب سومین نمایشگاه حمل‌و‌نقل و صنایع وابسته دانست.


نمایشگاه بین‌المللی حمل‌و‌نقل و صنایع وابسته، مهم‌ترین رویداد حوزه حمل‌و‌نقل در کشور به‌شمار می‌آید  که برگزاری استارت‌آپ ویکند حمل‌و‌نقلی در ذیل این رویداد می‌تواند توجه صاحبان صنایع را نسبت به ایده‌های ارائه شده جلب کند.


وجه تمایز سومین استارت‌آپ ویکند حمل‌و‌نقل با سایر استارت‌آپ‌های کسب‌و‌کار، استفاده از ظرفیت‌های نمایشگاه و اخذ پیشنهادها و چالش‌های حوزه حمل‌و‌نقل است؛ به این معنا که این‌بار غرفه‌داران حوزه حمل‌و‌نقل بود که به دنبال ایده‌های ارائه شده از ایده‌پردازان بودند.


ایجاد اتاق‌های مشاوره و ارائه راهنمایی در امور تیم‌بندی و ایده‌پردازی یکی از دیگر خلاقیت‌های دبیرخانه اجرایی سومین استارت‌آپ ویکند حمل و نقل بود که مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفت.


علی شهابی رئیس باشگاه پژوهشگران و نخبگان جوان واحد یادگار امام(ره) شهرری  در حاشیه این رویداد در گفتگو با خبرنگار آنا، گفت: تعامل فضای کسب و کار و استارت‌آپ حمل و نفل با فضای برنامه پایش در ذیل تحصیلات تکمیلی، نشان از اهتمام جدی واحد شهرری برای حل مسئله در حوزه حمل و نقل است.


وی افزود: منظومه نظام موضوعات واحد یادگار امام(ره) شهرری در اختیار تمام تیم‌های شرکت‌کننده قرار گرفته و سعی شده تا ایده‌ها را به‌سمت ایجاد کسب‌وکارهای حول پایش سوق دهیم.


بهره‌گیری از دانشجویان برای برگزاری این رویداد و جوان‌گرایی در حوزه‌های پژوهشی و ارتباط با صنعت واحد یادگار امام(ره) شهرری از نقاط مثبت و از عوامل پویایی رویدادهای این واحد دانشگاهی به‌حساب می‌آید.


سعید قاضی‌مغربی نیز با اشاره به برگزاری ادوار پیشین استارت‌آپ در محل واحد یادگار امام(ره) گفت: از اولین دوره استارت‌آپ که پنج تیم شرکت‌کننده در آن ایده‌پردازی داشتند تا سومین دوره که امروز با حضور 250 نفر برگزار می‌شود، یک نمودار پیشرفت کمی و کیفی نمایان است.


رئیس واحد یادگار امام(ره) شهرری افزود: سعی کرده‌ایم با ایجاد فضایی پویا، ایده‌های جوانان را به صاحبان سرمایه ارائه کرده و محیط دانشگاه را در اختیار کسب‌وکار جوانان بگذاریم.


وی ادامه داد: دانشگاه محل ایده‌پردازی و رشد فکر است، ایجاد فضاهای کسب‌وکار در شرایط کنونی برای تکامل ایده‌های دانشجویان و تبیین سازوکارهای تبدیل ایده به پول از سیاست‌های واحد یادگار امام(ره) شهرری است.


حضور منتخبان ادوار قبلی استارت‌آپ‌های واحد یادگار امام(ره) شهرری در قالب کسب و کارهای نوپای دانشجویی به‌صورت مجزا نیز مورد توجه شرکت‌کنندگان قرار گرفته بود.


با توجه به مأموریت واحد یادگار امام(ره) شهرری در حوزه حمل‌ونقل و شبکه‌های ارتباطی، گسترش رویدادهای ایده‌پردازی در راستای تولید فرصت‌های کسب و کار بسیار با اهمیت است.


از طرفی برنامه پایش نه با دیدگاه‌های صرف پژوهشی، بلکه با نگرش انسجام پژوهشی و حرکت به سمت کارآفرینی و اشتغال‌زایی فارغ‌التحصیلان و دانشجویان طرح‌ریزی شده است.


دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام(ره) به‌عنوان یکی از واحدهای پیشگام در اجرای طرح‌های متنوع در ذیل برنامه پایش با بهره‌گیری از قاطبه نیروی فکری جوان در حوزه‌های مختلف، حرکت می‌کند.


به‌نظر می‌رسد در این راستا باید یک رویه متحد در تمامی واحدهای دانشگاهی استان تهران شکل گرفته و استفاده از ظرفیت‌های صنایع در تمامی واحدها به‌صورت یک الزام قرار بگیرد.


انتهای پیام/4116/ 4007/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب