دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
24 آذر 1397 - 10:46
حجت‌الاسلام رستمی:

دانشگاه محل ارتجاع پهلوی یا مارکسیسم نیست

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها با بیان اینکه دانشگاه محل ارتجاع پهلوی یا مارکسیسم نیست، گفت: شعار درود بر سوسیالیسم شعار دانشگاه نیست.
کد خبر : 344261
n83034063-72548205.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی در بازدید از دانشگاه علم و صنعت با اشاره به اهمیت کاری که برای خدا انجام می‌شود، گفت: خداوند به مؤمنان می‌فرماید اگر سختی به شما رسید، اذیت شدید و شما را تحریم کردند، هر اتفاق برای شما یک عمل صالح است و ما این امداد و عنایت خدا را می‌بینیم؛ حتماً تحمل سختی با توکل بر خدا، اتخاذ تصمیمات هوشمندانه و عمل جهادی پیروزی برای ما به همراه خواهد داشت.


وی افزود: ما یک‌ بار در زمان جنگ تحمیلی این مسیر را رفته‌ایم، در آن ‌زمان حتی اجازه نمی‌دادند ما برای دفاع از کشورمان سیم‌خاردار وارد کنیم، اما الآن بحث برد موشک‌ها، توانمندی‌های فناوری ما مانند هسته‌ای یا قدرت منطقه‌ای ایران است و این اتفاق بزرگ است که به‌واسطه ایمان به خدا و اتکابه‌نفس ایجادشده است.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: نگاه برخی به دانشگاه نگاه به یک محصول غربی و صد درصد وارداتی است که باید همه لوازم و پیامدهای آن را بپذیریم و هیچ نیازی نیست که نسبت به مختصات بومی، ملی و دینی‌مان دانشگاه بروزرسانی شود، این نگاه یک نگاه ارتجاعی است، حتی کشورهایی که مبدأ نظری آن‌ها لیبرال‌دموکراسی است و ادعای سکولاریسم در تمام بخش‌ها را دارند هم این‌گونه به پدیده‌ها نگاه نمی‌کنند، خروجی دانشگاه فقط نباید فن‌سالاری باشد بلکه محیط دانشگاه باید محیطی باشد که خروجی آن انسان مطلوب و تعالی باشد نه توسعه، توسعه با تعالی فرق دارد و عموم تعاریفی که از توسعه می‌شود و برخی هم در داخل آن را تکرار می‌کنند، انسانی است که هیچ ارتباطی با اخلاق و معنویت و حتی کشور خود هم ندارد.


وی تصریح کرد: یکی از اساتید دانشگاه‌ها که معاون پژوهشی وزیر علوم بود، گفت: «نباید از دانشگاه انتظار فعالیت غیرعلمی داشت»، این نگاه را با نگاه حضرت امام خمینی (ره) و نگاه رهبر معظم انقلاب مقایسه کنید تفاوت از زمین تا آسمان است.


رستمی اظهار کرد: در مسیر تربیتی، فکری و فرهنگی، استادان  نقش بسزایی دارند، از طرفی این استادان هستند که بیشترین اثربخشی را بر دانشجویان دارند.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها یادآور شد:‌ دانشجویان امانت‌ هستند و باید آن‌ها را همانند بچه‌های خود، خلاق، قدرتمند، متعهد، مبتکر تربیت کنیم. آینده از آن این نسل است؛ اگر استادی در مسیر تربیت دانشجو کوتاهی کند به مشکل خواهیم خورد.


وی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: نظام برآمده از انقلاب اسلامی نظامی است که در مقابل لیبرال‌دموکراسی ایستاد و پس از ۴۰ سال همچنان با ما دشمنی می‌کنند تا ما به آنچه می‌خواهیم نرسیم.


رستمی با اشاره به تلاش‌هایی که دشمن برای تحریم ایران دارد، گفت: آیا آن چیزهایی که ما الآن داریم و اتفاقات مثبتی را که در دانشگاه‌ها برای حل مشکلات جامعه افتاده جامعه خبر دارد؟ یک مشکل مهم ما رسانه است که فعالیت‌های مثبت و نقاط مثبت کم‌تر دیده می‌شود.


رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: اگر اعتمادبه‌نفس و امید یک جامعه گرفته شود، آن جامعه می‌میرد. دانشگاه محل حضور فرهیختگان جامعه است فرهیختگان آرمان‌خواه هستند و وضع موجود را می‌بینند و به سمت وضع مطلوب حرکت می‌کنند. نباید در بدنه فرهیختگی خستگی و خمودگی وجود داشته باشد. دانشگاه در کنار مردم است و باید حلال مشکلات مردم باشد. دانشگاه محل ارتجاع پهلوی یا مارکسیسم نیست.


وی ادامه داد: از دانشگاه باید نقد بیرون بیاید اما نقد دانشگاه نقد براندازانه نیست. دانشگاه محل ارتجاع پهلوی یا مارکسیسم نیست، شعار درود بر سوسیالیسم شعار دانشگاه نیست و این ارتجاع است؛ گریه کردن سر قبری است که مرده در آن نیست.


رستمی با اشاره به اقتدار کشورمان در منطقه و جهان ادامه داد: در مصاحبه وزیر خارجه ترکیه طی مصاحبه‌ای خبرنگاری به او گفت یک‌زمانی غرب گفت ایران باید منزوی شود اما ایران حالا در منطقه دست بالا را دارد و کشورها را در مقابل تروریسم نجات می‌دهد، این چه انزوایی است؟


انتهای پیام/4084/4107/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
روح اله
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۹
۰
دانشگاه محل تضارب آراست. هر عقیده غلطی در بهترین حالت در دانشگاه باید محکوم شود تا در جامعه مجال گسترش پیدا نکند.
نباید چون فکر می‌کنیم مارکسیسم غلط است از مطرح شدن آن در دانشگاه واهمه داشته باشیم. با منطق به راحتی در دانشگاه می‌توان پاسخ طرفدار احتمالی مارکسیست را داد و این بهترین راه حل و منطقی‌ترین پاسخ به یک اندیشه غلط است.
هلدینگ شایسته