دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
22 آذر 1397 - 13:25
جنبش عدالتخواه دانشجویی:

ارسال لوایح FATF به مجمع تشخیص تخلف است

اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی در نامه‌ای به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: ارسال لوایح FATF به مجمع تشخیص با نظر شخصی رئیس مجلس تخلف است.
کد خبر : 343971

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی نامه‌ای در خصوص ارسال لوایح FATF به مجمع تشخیص به دبیر این مجمع نوشت.


در ابتدای این نامه خطاب به رضایی آمده است: ارسال دو لایحه مرتبط با FATF (پالرمو و لایحه اصلاح قانون مبارزه با پول‌شویی) بدون تأیید مجلس و صرفاً با نظر شخصی علی لاریجانی صورت گرفته است.


در ادامه نکاتی در خصوص ارسال لوایح به مجمع تشخیص به شرح زیر ذکر شده است:


1- ارسال لوایح به مجمع تشخیص مصلحت نظام درواقع نوعی بی‌توجهی نسبت به بخشی از اصل 112 قانون اساسی بوده که «مجلس با درنظرگرفتن مصلحت نظام، اگر نظر شورای نگهبان را تأمین نکند، مصوبه به مجمع تشخیص ارسال می‌شود.» که این اصل به‌صراحت درباره تأیید و اصرار مجلس بر تصویب مصوبه تأکید دارد نه اصرار رئیس مجلس.


 2- اقدام مجمع در راستای بررسی این لوایح ارسالی از جانب لاریجانی برخلاف ماده 25 آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام (اشاره ماده 25 به لزوم رعایت ترتیب در ارسال مصوبه به مجمع) است که در این آیین‌نامه نیز شرط ارسال مصوبه ازسوی مجلس به مجمع تشخیص حکایت از اعلام باقی‌ماندن مجلس بر نظر خود (با رأی‌گیری) دارد.


3) ارسال لوایح به مجمع تشخیص نیز صراحتاً برخلاف ماده 200 آیین‌نامه داخلی مجلس بوده و ریاست مجلس در ارسال این لوایح به مجمع تشخیص این اصل را نادیده گرفته است.


در پایان نامه عنوان شده است: جنبش عدالتخواه دانشجویی با توجه به اینکه ارسال لوایح مذکور مخالف ماده 25 آیین‌نامه داخلی مجمع تشخیص مصلحت نظام است، تقاضا دارد تا آن لوایح از دستور کار مجمع خارج شده و برای تصمیم‌گیری نهایی به صحن مجلس بازگردانده شود.


انتهای پیام/4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته