دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1397 - 10:57
وجدانی‌نیا:

جشنواره ققنوس بستری برای ظهور و بروز دانشجویان در عرصه هنر است

معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی گفت: با توجه به اهمیت فضای هنری و تأکید مقام معظم رهبری بر ورود در عرصه هنر، جشنواره ققنوس برگزار شد.
کد خبر : 343358
319717.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صبح امروز نشست خبری اختتامیه‌ی سومین جشنواره سراسری هنری دانشجویی ققنوس در سالن کنفرانس سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد.


امیر وجدانی‌نیا معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور در نشست خبری اختتامیه سومین جشنواره سراسری هنری دانشجویی ققنوس با بیان اینکه بسیج دانشجویی تشکیلاتی است که در فضای آموزش عالی در عرصه‌های مختلف سیاسی، علمی، فرهنگی، هنری، اجتماعی، جهادی و اردویی فعال است، اظهار کرد: در عرصه هنر چند سالی است دانشجویان بسیجی در قالب فعالیت‌های دانشجویی ورود پیدا کرده‌‌اند. به‌طور مثال در حوزه‌های سرود، تئاتر و برگزاری نمایش‌های خیابانی.


وی افزود: با توجه به استقبال دانشجویان از این فعالیت‌ها و اهمیت فضای هنری و تأکید مقام معظم رهبری بر ورود در عرصه هنر، جشنواره ققنوس برگزار شد. جشنواره ققنوس بستری برای ارائه، ظهور و بروز دانشجویان بسیجی در عرصه هنر است.


معاون فرهنگی سازمان بسیج دانشجویی کشور خاطرنشان کرد: در تعداد آثار ارائه شده به این جشنواره، در جشنواره دوم و سوم رشد چشمگیری وجود داشت و استقبال دانشجویان از این جشنواره موجب بیشتر جدی گرفته شدن این جشنواره شده است.


وجدانی‌نیا افزود: بزرگ‌ترین کاری که در این جشنواره صورت می‌گیرد این است که دانشجویان هنرمند را به بازار فرهنگی دانشگاه معرفی می‌کنیم. یکی از این بازارها در فعالیت‌های تشکلی است که بهترین بستر برای اجرایی شدن فعالیت‌های این هنرمندان است.


وی با تأکید بر اینکه صفر تا 100 این جشنواره دانشجویی است، افزود: در این جشنواره از پتانسیل و ظرفیت‌های استان‌ها استفاده شده است. به‌طورمثال پوستر این جشنواره پوستری است که سال گذشته در استان سمنان استفاده شده است. همچنین در تهیه تیزر و تندیس نیز از کار دست دانشجویان استفاده شده است.


انتهای پیام/4084/ 4107/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته