دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
20 آذر 1397 - 10:45
دبیر شورای صنفی گیلان:

نیامده‌ایم حرف سیاسی بزنیم

دبیر شورای صنفی-دانشجویی دانشگاه گیلان در مراسم روز دانشجو در خطاب به استاندار گیلان به مشکلات صنفی رفاهی دانشجویان اشاره کرد.
کد خبر : 342966
photo_2018-12-10_10-29-37.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، ویژه برنامه‌ای که به مناسبت روز دانشجو در دانشگاه گیلان و با حضور استاندار  برگزار شد، رویا فرهادی‌پور


 با گلایه به این که مدت 7 دقیقه برای بیان مشکلات دانشجویان در روز دانشجو اصلا مناسب و کافی نیست، گفت: جناب آقای استاندار برای بیان حرف‌های سیاسی نیامده‌ام و با شما از این جناح و آن جناح صحبت نخواهم کرد. آمده‌ام تا از درد و رنج و مشکلات هم‌دانشگاهی‌هایم بگویم و از حقوق اولیه آنها به‌عنوان نماینده قانونی‌شان دفاع کنم.


فرهادی‌پور خطاب به استاندار اذعان کرد: می‌گویند دانشجویان صدای تاریخ هستند، پس لطفاً به سخنان ما بادقت گوش دهید. جناب آقای استاندار، آیا خبر دارید که دانشجویان دانشکده فنی شرق برای رفت و آمد به مرکز استان یعنی شهر رشت با چه مشقت و خطرهایی روبه‌رو هستند؟ آیا می‌دانید که نبودن خودروهای مطمئن و به‌واسطه تصادف‌های جاده‌ای چه بر سر روح و روان دانشجویان آمده است؟ چطور غیرت‌تان اجازه می‌دهد دختران‌مان پس از اتمام کلاس در زمان تاریکی سوار خودروهای شخصی و ناشناس که از جاده گذر می‌کنند، بشوند؟ دانشجویان برای رسیدن به مقصد خود چندین ساعت معطل ماشین هستند.


وی با طرح سوال‌هایی از استاندار گیلان ادامه داد: چرا تدارک مناسبی برای وسایل نقلیه دانشگاه اتخاذ نمی‌شود؟ آیا اختیارات استاندار و مجموعه تحت امر ایشان توان اضافه کردن دو دستگاه اتوبوس به سرویس دانشگاه را ندارند؟ آیا اگر فرزند شما هم در شرایط مشابهی بود، بی‌تفاوت از کنار این مسائل می‌گذشتید؟!


دبیر شورای صنفی دانشگاه‌ گیلان عنوان کرد: این صحبت‌ها گلایه نیست بلکه پیشنهادی است که خود نیز حاضریم برای عمل به آنها و بهبود شرایط فعلی وقت بیشتری صرف کرده و کمک کنیم.


وی ادامه داد: ممنوعیت ورود اتوبوس‌ها به محدودیت شهری و دانشکده علوم پایه باعث بروز مشکلات زیادی شده است که برخی دانشجویان که وضع مالی خوبی ندارند و در شهر غریب در خوابگاه سکونت دارند، امکان پرداخت کرایه تاکسی، بعضاً برای‌شان مقدور نیست. بهتر است تجدید نظری درخصوص ممنوعیت تردد اتوبوس‌های دانشگاه در این مسیر به‌عمل آید.


فرهادی‌پور گفت: با پیگیری‌های شورای صنفی در سال گذشته دو دستگاه اتوبوس شهری در اختیار دانشجویان قرار گرفته است اما این تعداد کافی نبوده و تقاضا داریم برای افزایش آنها و همچنین امکان بهره‌مندی دانشجویان دانشکده تربیت‌بدنی و ساکنان خوابگاه بنت‌الهدی از این اتوبوس‌ها را فراهم نمایید.


دانشجوی رشته مهندسی صنایع غذایی دانشگاه گیلان در مورد فارغ‌التحصیلان رشته‌های مرتبط با صنعت عنوان کرد: به دلیل عدم همکاری کارخانجات صنعتی با دانشجویان، تعداد بازدیدهای رشته‌های صنایع در طول تحصیل از کارخانجات صنعتی برای کسب تجربه بسیار کم است. از آنجایی که برنامه کارآموزی تابستانی دانشجویان در واحدهای صنعتی باعث کسب تجربه، شناسایی محیط‌های صنعتی و بازار کار برای جوانان می‌شود که این امر متأسفانه به‌صورت مقطعی است. درخواست می‌کنیم با اعمال سیاست‌های تشویقی از جمله معافیت‌ها و تخفیف‌های مالی برای صنایع، این تنگناهای بین صنایع و دانشگاه را برطرف کنید.


وی گفت: نبود رمپ و دوربرگردان در مسیر دانشکده و خوابگاه، رفت‌وآمد دانشجویان را با توجه به تردد وسایط نقلیه مستهلک و سنگین دچار مشکل کرده است و در صورت نیاز به امدادرسانی خودروهای اورژانس، مسافت بسیار طولانی را برای رسیدن به امدادگران شاهد خواهیم بود لذا با توجه به پیگیری‌ها و مکاتبات فراوان که تابه‌حال نتایجی نداشته است، امیدواریم با مساعدت شما در احداث دوربرگردان تسریع به‌عمل آید.


دبیر شورای صنفی دانشگاه گیلان در پایان با اشاره به بیت «دریاب که دولتت هست به دست/کین دولت و ملک می رود دست به دست» اظهار امیدواری کرد که گره‌ها به دستان استاندار باز شده و همراه دانشجویان باشند و همچنین اتاق مدیران و مسئولان بخش‌های استانداری و علی‌الخصوص شهرداری همواره به‌روی دانشجویان باز بوده و چنین جلساتی ادامه‌دار باشد.


انتهای پیام/4108/ 4107/ 


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب