دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1397 - 16:14
سرپرست لیگ ربات‌ پرنده:

مسابقات جهانی رباتیک، باکیفیت و کم‌هزینه برگزار شد

سرپرست لیگ ربات‌های پرنده مسابقات ربوکاپ کیش، استقبال کشورهای خارجی از این مسابقات را بسیار خوب ارزیابی کرده و گفت: این کشورها با حداقل هزینه گِرد هم آمده‌اند.
کد خبر : 342478

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی دومین دوره مسابقات رباتیک آسیا و اقیانوسیه، محمد نوروزی سرپرست لیگ ربات‌های پرنده در بخش داخل ساختمان (outdoor) و خارج از ساختمان (indoor) هدف از برگزاری این مسابقات را ترویج علم رباتیک و به اشتراک گذاشتن آخرین یافته‌ها در این زمینه اعلام و تصریح کرد: از آنجایی که کشورهای این منطقه عموماً رو به رشد و با پتانسیل بالا هستند، این مسابقات فرصت مناسبی است تا این کشورها با حداقل هزینه گِرد هم آمده و با یکدیگر رقابت کرده و به رشد علم رباتیک کمک کنند.


وی با اشاره به برگزاری مسابقات زیر نظر فدراسیون ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه گفت: برگزاری مسابقات زیر نظر یک ارگان معتبر و بین‌المللی باعث شده تا کشورهای بسیاری با بالاترین سطح در مسابقات حضور داشته باشند که همین مسئله به کیفی شدن رقابت‌ها کمک بسیاری خواهد کرد.


نوروزی استقبال کشورهای خارجی از مسابقات را بسیار خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: استقبال بسیار خوبی از مسابقات شده و تیم‌های مطرح دنیا در این رقابت‌ها حضور دارند که همین مساله باعث افزایش سطح مسابقات شده است؛ کشورهای مختلف این مسابقات را فرصت مناسبی برای محک خود پیش از مسابقات جهانی دیده‌اند و پرقدرت حاضر شده‌اند.


نوروزی برگزاری این مسابقات در منطقه‌ آزاد کیش را یکی از ویژگی‌های آن برشمرد و اظهار داشت:‌ دسترسی کشورهای شرکت کننده به این مسابقات بسیار آسان بوده؛ علاوه بر آن فرصت مناسبی است تا تیم‌های شرکت کننده با مناطق دیگری غیر از تهران نیز آشنا شوند و پتانسیل ایران را به چشم ببینند. تجربه‌ و کیفیت بالای ایران در برگزاری مسابقات آزاد ایران (Iran Open) طی سال‌های گذشته، باعث اعتماد فدراسیون‌ ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه و اعطای میزبانی به کشورمان شده که این مساله غرورانگیز است.


وی در پایان با اشاره به حضور تیم‌های قهرمان و نایب قهرمان مسابقات جهانی کانادا (آخرین دوره مسابقات جهانی ربوکاپ) در این مسابقات، تصریح کرد:‌ به همین دلیل سطح این رقابت‌ها با مسابقات جهانی، تفاوت چندانی ندارد.


انتهای پیام/4107/


انتهای پیام/

برچسب ها: ربوکاپ
ارسال نظر
هلدینگ شایسته