دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 آذر 1397 - 11:34
طی بیانیه‌ای اعلام شد؛

تکیه بر جوانان راهکار واقعی کشور برای حل مشکلات

اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر کشور بیانیه‌ای به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو صادر کرد.
کد خبر : 342324
636435865815616853_md.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی بیانیه‌ای روز دانشجو را تبریک گفت.


در این بیانیه آمده است: 16 آذرماه یادآور حماسه دانشجویان آزاده و مسلمان در حراست از آرمان‌های ملت ایران است که استقلال طلبی و آزادی خواهی جریان دانشجویی را در تاریخ ثبت کرد. در این حادثه سه عنصر هویت‌ساز جریان‌ دانشجویی تبلور عینی یافت که عبارت‌اند از تحرک و آرمانخواهی، داشتن دغدغه‌ها و آرمان‌های عمومی و نیز صداقت و سلامت در آرمانخواهی. اکنون در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی، جریان دانشجویی و انجمن‌های اسلامی اصیل با تکیه بر همان عناصر هویتی، آرمان‌های عمومی ملت را پیگیری خواهد کرد.


در ادامه این بیانیه عنوان شده است: ما در 16 آذر 1397 ذیل چهارچوب گفتمانی عقلانیت انقلابی سه محور شفافیت، پاسخگویی و جوانگرایی را پیگیری کرده‌ایم و صریحا اعلام می‌کنیم هر مسئولی که قراردادها، مناسبات و اقدامات خود را شفاف نکند قطعا دلسوز انقلاب اسلامی و مردم ایران نیست. مجلس شورای اسلامی، دستگاه‌های دولتی و وزارت خانه‌های مختلف، قوه قضائیه، شهرداری‌ها و تمامی مجموعه‌ها و شخصیت‌های اثرگذار با شفاف کردن دارایی‌ها و مناسباتشان، دین خود به انقلاب و کشور ادا کنند. اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل از تمامی مسئولان کشور دعوت می‌کند تا با حضور در دانشگاه‌ها پاسخگوی وظایف خود باشند. بدون شک مطالبه شفافیت، پاسخگویی و جوانگرایی متوقف نخواهد شد و ما در ابتدای مسیر این مطالبه‌گری هستیم.
در ادامه این بیانیه آمده است: روز دانشجو یادآور آرمان‌خواهی و مطالبه‌گری جریان دانشجویی در عالی‌ترین سطح ممکن است و تلاش برخی سیاسیون، برخی دانشگاهیان کم اطلاع و نیز سیاست‌های پشت‌پرده برای تقلیل جایگاه این روز و تنزل دادن این مناسبت به برخی برنامه‌های سطحی و بی‌محتوا قطعا محکوم است و هویت جریان دانشجویی را هدف قرار می‌دهد.


در ادامه این بیانیه عنوان شده است: همانگونه که پیشتر نسبت به ایجاد و تقویت تشکل‌های یکبار مصرف و دولت ساخته هشدار داده بودیم، اکنون نیز معتقدیم هرگونه تلاش برای ایجاد بدنه هوادار جریانات سیاسی در میان دانشجویان آن هم با ابزار قدرت و ثروت محکوم به شکست است و به جریانات اصیل دانشجویی ضربه خواهد زد. از این‌رو ما همچون گذشته استقلال را اساسی‌ترین نقطه قوت و عامل ماندگاری و سلامت جریان دانشجویی می‌دانیم و همگان را به این مهم دعوت می‌کنیم.


در این بیانیه آمده است: در آستانه 40 سالگی انقلاب اسلامی، حمایت و دفاع قاطعانه از انقلاب اسلامی و نظام اسلامی را اعلام کرده و حفظ این نظام مقدس را وظیفه دینی، ملی و انسانی خود می‌دانیم و در برابر توطئهها و طراحی‌های جنایتکارانه قدرت‌های استکباری خصوصا آمریکای بدعهد قاطعانه خواهیم ایستاد. قطعا روز دانشجو که در اعتراض به ورود مقامات امریکا به کشور و حریم دانشگاه در تاریخ ثبت شد، بدون استکبار ستیزی بی معنا، جعلی و دروغین است. دشمن باید بداند همانگونه که ما به نوسازی نظام اسلامی اعتقاد راسخ داریم، هرگونه تلاش برای ناامید کردن مردم و ضربه زدن به نظام اسلامی برای رسیدن به هدف شوم فروپاشی اجتماعی محکوم به شکست است و دشمن محکم‌ترین پاسخ را از نهاد دانشگاه و خصوصاً انجمن های اسلامی دانشجویان در سراسر کشور دریافت خواهد کرد.


در پایان این بیانیه اذعان شده است: ملت ایران بدانند که مشکلات کشور راهکارهای واقعی و قطعی دارد که یکی از لوازم آن تکیه بر جوانان تازه نفس و متعهد است که همواره نقش خود را در بن‌بست‌شکنی و حل مشکلات و مسائل کلیدی ثابت کرده‌اند. آینده انقلاب اسلامی با تکیه بر نسل جوان متعهد، روشن‌تر از امروز خواهد بود.


انتهای پیام/4084/ 4107/


انتهای پیام/

برچسب ها: روز دانشجو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته