دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
موسی‌خانی تاکید کرد:

لزوم صادرات تکنولوژی و نرم افزار به جای نفت

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین گفت: می‌توانیم به‌جای صادرات نفت، صادرکننده تکنولوژی و نرم‌افزار به دنیا باشیم.
کد خبر : 342067

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مرتضی موسی‌خانی در آیین افتتاحیه دومین دوره مسابقات ربوکاپ آسیا و اقیانوسیه که هم‌اکنون در جزیره کیش به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین در حال برگزاری است اظهار کرد: برخلاف تصورات٬ ربوکاپ سرگرمی و بازی نیست هدف ربوکاپ افزایش دانش هوش مصنوعی‌ است که محور نسل چهارم انقلاب صنعتی را تشکیل می‌دهد.


وی افزود: کشورهای پیشرفته در حوزه رباتیک مانند چین و ژاپن با استفاده از ربات درپی افزایش بهره‌وری صنعتی و همچنین اشتغال‌زایی هستند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد قزوین با اشاره به مزایای حوزه رباتیک و پیشرفت نرم‌افزاری عنوان کرد: به‌زودی می‌توانیم به این حوزه با حمایت‌های همه جانبه٬ تشخیص استراتژیک بدهیم. شرکت بنز اخیرا اعلام کرده است رقبای ما دیگر شرکت‌های خودروسازی نیستند بلکه شرکت‌های نرم‌افزاری و هوش مصنوعی جدی‌ترین رقبای ما هستند.
موسی‌خانی گفت: امیدواریم به همت نسل جوان و حمایت مسئولان٬ در آینده‌ای نزدیک به‌جای صادرات نفت صادرکننده تکنولوژی و نرم‌افزار به دنیا باشیم. در این دوره از رقابت‌های رباتیک شرکت‌کنندگان دستاوردهای خوبی خواهند داشت.


وی در پایان گفت: هشتمین سمپوزیوم هوش مصنوعی با حضور متخصصان و صاحبنظران علم رباتیک از جمله پروفسور ایشی از دانشگاه کیوتو ژاپن دوشنبه 19 آذر برگزار خواهد  شد که در این سمپوزیوم از بین 70 مقاله، 14 مقاله برتر انتخاب و ارائه خواهد شد.


انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته