دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
28 مرداد 1394 - 17:42
تقوی در جمع خبرنگاران عنوان کرد

فراخوان طراحی یادمان شهدای گمنام واحد پرند/ برگزاری 50 نمایشگاه و انجام10 طرح فرهنگی ماندگار تا پایان سال

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند از اعلام فراخوان در راستای طراحی یادمان شهدای گمنام این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت: 50 نمایشگاه فرهنگی هنری تا پایان سال در این واحد دانشگاهی برگزار خواهد شد.
کد خبر : 34162

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام سید علی اصغر تقوی امروز در نشست خبری با تجلیل از زحمات خبرنگاران و اصحاب رسانه به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های حوزه متبوع خود پرداخت و اظهار کرد: با توجه به توان علمی استادان و دانشجویان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند تصمیم دارد با اعلام فراخوان، بهترین طرح یادمان شهدای گمنام ارائه شده از سوی استادان و دانشجویان رشته معماری و ... را انتخاب و اجرا کند.


وی با بیان اینکه به بهترین طرح ارائه شده هدیه‌ای تعلق خواهد گرفت، از استادان و دانشجویان معماری و دیگر رشته‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی خواست تا نسبت به ارائه طرح یادمان شهدای گمنام به دانشگاه آزاد اسلامی واحد پرند اقدام کنند.


تقوی با معرفی واحد پرند به عنوان یک قطب فرهنگی در منطقه بر تعامل هر چه بیشتر دانشگاه با اصحاب رسانه تاکید و اظهار کرد: امروز در این موقع حساس از زمان خبرنگاران به عنوان پیام‌آوران خبر و رهرو راه پیامبر گرامی اسلام(ص) باید این رسالت حساس را بدون کم و کاست به انجام برسانند.


وی گفت: امروز انتظاری که از واحد پرند می‌رود خیلی فراتر از یک واحد دانشگاهی است. واحد پرند باید در توسعه علمی و فرهنگی به‌ویژه در منطقه فعال باشد و در این راستا اصحاب رسانه باید با واحد هماهنگ و اطلاعات و اخبار را به طور دقیق و کامل منعکس کنند تا در این امر مهم سهیم باشند. دانشگاه پذیرای نقد سازنده و دلسوزانه همه است و با نقدی که بوی عناد دارد، مخالف بوده و معتقدیم که باید جلو آن ایستاد.


ادغام معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی کیفیت کارها و تعامل دانشجو با دانشگاه را بالا برد


معاون فرهنگی و دانشجویی واحد پرند با توجه به ادغام این دو معاونت بر اساس طرح تجمیع و بخشنامه سازمان مرکزی گفت: توسعه و توجه به معاونت فرهنگی دانشگاه نشان از اهمیت و زیربنایی بودن فرهنگ است. امروزه مطالبات آموزشی و رفاهی دغدغه دانشجو نیست بلکه این فرهنگ است که حرف اول را می‌زند. با اجرای طرح ادغام تعامل دانشجو با دانشگاه بیشتر شد و کیفیت فعالیت‌های فرهنگی بالا رفت.









تقوی با بیان اینکه در سه حوزه رخدادی، ساختاری و کالبدی فعالیت‌ خواهیم کرد، گفت: در ترم‌های گذشته در حوزه فرهنگی، فعالیت‌ها را در دو حوزه ساختاری و کالبدی تا درصد بالایی افزایش دادیم که این امر با توجه به برنامه‌های آتی این معاونت به صورت جدی ادامه پیدا خواهد کرد، همچنان‌ که فعالیت‌های رخدادی نیز با تعامل با روابط عمومی دانشگاه ادامه پیدا خواهد کرد



تقوی با توجه به فعالیت‌های سیاسی دانشجویان و تشکل‌های سیاسی در دانشگاه با تاکید بر اینکه قصد حمایت از هیچ جریان سیاسی را نداریم، گفت: دانشگاه فضای فعالیت علمی و فرهنگی است و دانشجویان باید تلاش کنند تا سهم ما را در تولیدات علمی و فرهنگی ارتقا ببخشند و از افتادن در دام جریانات انحرافی و برخی سیاسی کاری‌ها در امان باشند.


معاون فرهنگی دانشجویی واحد پرند با تأکید بر لزوم مشارکت دانشجویان در فعالیت‌های سیاسی اجتماعی گفت:ما موظفیم امکانات دانشگاه را در راه توسعه و تعالی علمی و فرهنگی مصرف کنیم. دانشگاه از تمام تشکل‌های مورد تایید شورای عالی انقلاب فرهنگی حمایت و با حمایت‌های مادی و معنوی دانشجویان را به حضوری فعالانه در عرصه‌های مختلف، تشویق می‌کند.


وی پیگیری مسائل صنفی دانشجویان را یادآور شد و ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه‌های ما تشکیل انجمن صنفی دانشجویان است که بزودی راه‌اندازی می‌شود و برای سال تحصیلی جدید ثبت نام آغاز خواهد شد. کمک به دانشجویان کم‌بضاعت از طریق وام‌های دانشجویی و وام ازدواج به زوج‌های دانشجو و نیز به کارگیری آنان به عنوان همکار دانشجو(به صورت محدود) که می‌توان گفت مزیت‌های فراوانی هم برای دانشجویان و هم برای دانشگاه در بهبود ارائه خدمات به آنان دارد، از دیگر برنامه‌های معاونت دانشجویی فرهنگی واحد پرند است.


تقوی، توجه ویژه‌ به دانشجو در برقراری تعامل مثبت با وی در فضای خارج از دانشگاه را یادآور شد و اظهار کرد: در همین راستا برای راه‌اندازی انجمن تعامل خانواده و دانشگاه برای بهبود رابطه دانشگاه و خانواده و استفاده از نظرها در ارتباط بیشتر و بهتر با دانشجویان می‌تواند نتیجه‌بخش باشد. از دیگر مواردی که می‌تواند در خارج از دانشگاه توسط خود دانشجویان دنبال شود، معرفی دانشگاه و ارائه خدمات مشاوره به دانشجویانی است که در آینده وارد دانشگاه خواهند شد.



از سمفونی تکریم مادر رونمایی می‌شود


وی از تشکیل و راه‌اندازی 20 کانون فرهنگی و دانشجویی در زمینه‌های مختلف و سپردن کارهای فرهنگی به دانشجویان خبر داد و گفت: از مهمترین اولویت‌های این معاونت چاپ و نشر نشریات دانشجویی است که باید به آن توجه ویژه‌ای کرد. در راستای توسعه فرهنگ، ساخت خانه فرهنگ و هنر در شهر پرند و ارائه خدمات فرهنگی به ساکنان شهر و تعامل با ایشان و استفاده از تجربیات دانشجویان در امور فرهنگی دانشگاه برای کمک به رشد فرهنگی شهر و نیز سمفونی تکریم مادر که قرار است سال آینده در سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) از آن رونمایی شود، از امور مهمی است که با کمک دانشجویان انجام خواهد شد و قرارداد آن تا هفته آینده منعقد می‌شود تا اثری ماندگار را به دنیا معرفی کنیم و بگوییم که چنین محتوای ارزشی و فرهنگی داریم.


این مسئول با بیان اینکه آزاداندیشی در دانشگاه از موضوعات مورد توجه ماست، بیانات آیت‌الله هاشمی رئیس هیات امنای دانشگاه در این باره را یادآور شد و خاطرنشان کرد: گفت: امروز معنی کلمه آزاد در دانشگاه آزاد اسلامی به تعبیر آقای هاشمی رفسنجایی ، آزاداندیشی است. بنابراین دانشجو می‌تواند فعالیت‌های فکری، مذهبی و سیاسی انجام دهد.


درخواست 11 نشریه را ثبت کرده‌ و به 6 نشریه مجوز فعالیت داده‌ایم


معاون دانشجویی فرهنگی واحد پرند با بیان اینکه نشریات خوبی در این دانشگاه در حال فعالیت هستند، گفت: سه تشکل سیاسی اجتماعی و انجمن اسلامی در واحد پرند فعال هستند. درخواست 11 نشریه را ثبت کرده‌ و به 6 نشریه مجوز فعالیت داده‌ایم و اکنون هم آماده ارائه خدمات رفاهی، آموزشی و فرهنگی به دانشجویان هستیم. اما مساله مهم این است که دانشگاه نباید تبدیل به محل فعالیت جریان‌های خاص سیاسی شود.


این مسئول با قدردانی از خبرنگاران در راستای انتشار فعالیت‌های دانشگاه خطاب به آنان یادآور شد: نباید زحمات و تلاش‌های علمی دانشگاهیان از نگاه رسانه مغفول بماند. تابستان امسال 5 هزار نفر دانشجو داشتیم و فعالیت‌های خوبی در این حوزه صورت گرفت. ما در سه حوزه رخدادی، ساختاری و کالبدی فعالیت‌ خواهیم کرد، در ترم‌های گذشته موفق شدیم در حوزه فرهنگی، فعالیت‌ها را در دو حوزه ساختاری و کالبدی تا 70 درصد افزایش دهیم که این امر با توجه به برنامه‌های آتی این معاونت به صورت جدی ادامه پیدا خواهد کرد، همچنان‌ که فعالیت‌های رخدادی نیز با تعامل با روابط عمومی دانشگاه ادامه پیدا خواهد کرد.









تقوی با تاکید بر اینکه بخش فرهنگی در زمینه درآمدزایی می‌تواند به دانشگاه کمک کند و وابستگی به شهریه دانشجویان را کاهش دهد، گفت: در این راستا مرکز تولید انیمیشن و تولید بازی‌های رایانه‌ای از جمله طرح‌های معاونت دانشجویی فرهنگی واحد پرند است



معاون دانشجویی و فرهنگی واحد پرند با توجه به طرح بازار فرهنگی دانشگاه از راه‌اندازی اکسپوی هنری در پرند خبر داد و گفت: در این نمایشگاه آثار هنری دانشجویان به فروش خواهد رسید. از فارغ‌التحصیلان واحد پرند هم دعوت کرده‌ایم در قالب کانون ها، کانون فارغالتحصیلان را فعال کنند چرا که می‌توانند در مراکز رشد فعالیت‌ کنند. واحد پرند، مرکز تحقیقات و مرکز رشد مجهز و فعالی دارد که شرکت‌های دانش‌بنیان هم در آن فعال هستند.


وی با اعلام اینکه سرمایه‌گذاری دانشگاه بیشتر به سمت طرح‌های ماندگار فرهنگی خواهد بود از افتتاح 10 طرح فرهنگی ماندگار تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: افتتاح مسجد حضرت زهرا(س)، ایجاد خانه فرهنگ و هنر، تشییع و تدفین شهدای گمنام از جمله طرح‌های اجرا شده است و تا پایان سال طرح‌هایی مانند ایجاد انجمن تعامل با خانواده دانشجو، کانون فیلم و عکس، مرکز تولید انیمیشن و بازی‌های رایانه‌ای و غیره آماده بهره‌برداری خواهد شد.


بخش فرهنگی در زمینه درآمدزایی می‌تواند به دانشگاه کمک کند


تقوی در این راستا افزود: آنچه بزودی در این واحد رونمایی خواهد شد در حقیقت یک قاموس تصویری و هنری از قرآن مجید است که بصورت نمایشگاهی از 114 تابلوی هنری با موضوع سوره‌های قرآن در نگارخانه این واحد ارائه می‌شود و این اتفاق برای نخستین بار رخ خواهد داد.


این مسئول با تاکید بر اینکه بخش فرهنگی در زمینه درآمدزایی می‌تواند به دانشگاه کمک کند و وابستگی به شهریه دانشجویان را کاهش دهد، گفت: در این راستا مرکز تولید انیمیشن و تولید بازی‌های رایانه‌ای از جمله طرح‌های معاونت دانشجویی فرهنگی واحد پرند است. چراکه تمامی فعالیت‌های دانشگاه باید پیوست فرهنگی داشته باشد.


وی بخشی از فعالیت‌ها و موفقیت‌های حوزه پژوهشی این دانشگاه را تشریح کرد و موفقیت تیم رباتیک واحد پرند را تبریک گفت و ادامه داد: واحد پرند در 22 رشته کارشناسی پیوسته و ناپیوسته و کاردانی پیوسته بدون آزمون دانشجو می‌پذیرد. دانشگاه خدمات خوبی را برای دانشجویان تدارک دیده است از جمله اینکه به تمام نقاط تهران سرویس ایاب و ذهاب داشته و از اعضای هیات علمی خوبی نیز برخوردار است و سعی بر آن است که خدمات با کیفیت لازم ارائه شود.


به گزارش آنا، دکتر محمد قمی سرپرست واحد پرند در بخش پایانی این نشست با ابراز خوشحالی از برگزاری آن از حضور خبرنگاران و پوشش اخبار دانشگاه تشکر کرد و گفت: واحد پرند از ظرفیت‌های بالایی در زمینه‌های علمی و فرهنگی برخوردار است و می‌تواند در پذیرش دانشجو در زمینه‌های مختلف فعالیت کند. بنابراین همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند باید برای حل مشکلات و معضلات مردم چاره‌اندیشی و نوآوری داشته باشیم از خبرنگاران توقع داریم با تلاش بیشتر در راستای انعکاس ظرفیت‌ها و توانایی‌های دانشگاه آزاد اسلامی اطلاع‌رسانی کنند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته