دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حمله 40 هزار زنبور قاتل آفریقایی به مستندسازان + ویدئو

گمان می‌کنید وقتی که آرامش یک کندوی عسل حاوی 40 هزار زنبور کشنده را برهم می‌زنید، چه اتفاقی می‌افتد؟ این ویدئو که شامل صحنه‌ای از حمله گروهی از زنبورهای قاتل عصبانی به یک گروه فیلم‌برداری است باعث می‌شود خدا را شکر کنید که مستندساز نیستید. این گروهدر حال ساخت مستندی درباره زنبورها بودند.
کد خبر : 34059

به گزارش گروه علم و فناوری آنا، یادتان می‌آید وقتی هنوز کودک بودید و بیرون از خانه در حال بازی کردن بودید، برای اولین بار چگونه گزیده شدید و با چشمی گریان به خانه و سراغ مادرتان رفتید؟ خاطره آن درد را دوباره به یاد بیاورید چراکه قراراست شاهد تماشای صحنه‌ای از حمله 40 هزار زنبور خشمگین که قصد شکار را دارند، باشید.


اخیرا شبکه اسمیث سونیان در حال ساخت مستندی از زنبورهای عسل به نام «رازهای کندو» بوده و حالا این شبکه ویدئویی از پشت صحنه این مستند را در یوتیوب به اشتراک گذاشته است. دراین ویدئو عوامل در حال فیلم‌برداری از کندوی زنبورهای قاتل آفریقایی هستند که پس از برهم زدن آرامش کندو، گروهی از زنبورها به سمت دوربین‌ها حمله‌ور می‌شوند.


ابتدا، عوامل پشت صحنه بدن خود را تا جایی که امکان داشت پوشاندند. همچنین آنها لباس‌های ایمنی با رنگ‌های بسیار روشن پوشیدند چراکه زنبورهای کشنده آفریقایی بیشتر بخش‌های تیره بدن مانند چشم‌ها، گوش‌ها و دهان را مورد هدف قرار می‌دهند.


وقتی که مستندسازان باعث برهم زدن نظم کندو شدند، به سرعت گله‌ای از زنبورها از کندو بیرون ریختند و شروع به حمله کردن به عوامل شدند. می‌توانید در ویدئو ببینید که زنبورها بیشتر به بخش‌های تیره‌رنگ لباس این افراد مثل ماسک ضربه می‌زنند. همچنین فیلم‌سازان شاخه‌ای را به رنگ مشکی درآوردند و در اطراف کندو قرار داده‌اند که زنبورهای عصبانی با شدت به آن می‌کوبند.


هرچند رسانه‌ها دوست دارند زنبورهای کشنده آفریقایی را مانند گله‌ای از موشک‌های به دنبال گوشت به تصویر بکشند، این زنبورها فقط در مواقعی که احساس می‌کنند مورد تهدید قرار گرفته یا تحریک شده‌اند، عکس‌العملی مانند چیزی که شاهدش بودیم، از خود بروز می‌دهند.


پارک ملی ساگارو در نزدیکی توسکان واقع در ایالت آریزونا، خانه صدها کلونی زنبورهای آفریقایی است. مسئولان این پارک از طریق بروشورهای تهیه‌شده خدمات پارک‌های ملی ایالات متحده، به بازدیدکنندگان آگاهی کافی درباره این نوع زنبورها را می‌دهد. آنها خاطر نشان می‌کنند که زنبورهای قاتل آفریقایی در اطراف پرسه نمی‌زنند و به دنبال فردی برای کشتن نیستند هرچند این زنبورها برای دفاع از کلونی خود به شدت عکس‌العمل نشان می‌دهند.


پارک به بازدیدکنندگانی که برای ارتباط برقرار کردن با این زنبورها می‌آیند، توصیه می‌کند در مواجه با این زنبورها با احترام برخورد و به سرعت محل را ترک کنند.


مترجم: هانا حیدری


منبع: CNet


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

برچسب ها: پشت صحنه مستند
ارسال نظر
هلدینگ شایسته