دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
25 بهمن 1393 - 14:37

رباتی که با دست‌خط‌ شما می‌نویسد

یک شرکت در اقدامی ابتکاری سرویسی را راه‌ انداخته که توسط نرم‌افزار و 11 ربات مخصوص از روی دست‌خط کاربر کپی می‌کند. نرم‌افزار این سرویس، دست‌خط کاربر را می‌گیرد، آن را تحلیل می‌کند و ربات‌هایی که به استخدام این شرکت درآمده‌اند، نامه‌های کاربران را با دست‌خط خودشان می‌نویسند.
کد خبر : 3373

به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از GizMag، ایمیل امروزه خیلی سریع کاربران را به همدیگر متصل می‌کند و نامه‌های الکترونیکی که رد و بدل می‌شود، آنقدر در زندگی ما مهم هستند که به جزء لاینفک زندگی‌مان تبدیل شده‌اند. اما این نامه‌های الکترونیکی هرچقدر هم حاوی واژه‌های محبت‌آمیز باشد، هیچگاه بوی الکترونیکی خود را از دست نمی‌دهند و همواره وجود یک واسطه ماشینی این وسط نمود می‌کند.


در این راستا مهندسان یک شرکت رباتی را ساخته‌اند که خودکار به دست می‌گیرد و با دست‌خط شما شروع به نوشتن نامه می‌کند. این نامه سپس پست حلزونی (snail- mail) ‌می‌شود. منظور از پست حلزونی، پست سنتی است و اشاره به تاخیر زمانی بین ارسال و تحویل پست معمولی در مقایسه با پست الکترونیکی دارد. این ربات بدون هیچ غلط و کاملا منسجم، نامه را می‌نویسد.




یکی از ربات‌های نویسنده «باند» که با خودکار می‌نویسد


اما نکته اینجاست که شما برای نوشتن این نامه‌های بدون‌ غلط لازم نیست که این ربات را داشته باشید. این ربات‌ها به صورت آنلاین به شما سرویس می‌دهند.


کاربران برای استفاده از این ربات، باید نمونه دست‌خط‌شان را به صورت آنلاین آپلود کنند. نرم‌افزار باند این دست‌خط را آنالیز کرده و فرم نوشتاری هر کدام از حروف الفبا، فاصله میان کلمات و خطوط نوشتاری و منحنی‌های کلمات را تشخیص می‌دهد.


از این به بعد، هر زمان که کاربر بخواهد متنی را به شکل کلاسیک برای کسی بفرستد، در سایت Bond از میان چندین کارت پستال آنلاین از پیش طراحی شده یکی را انتخاب می‌کند و متن خود را روی آن به صورت کلاسیک و با دست‌خط خود می‌نویسد و با نام و آدرس ایمیل گیرنده آن را پست می‌کند.


در واقع، یکی از 11 رباتی که در شرکت باند وجود دارند، متن را روی کارت پستال می‌نویسد. این ربات خودکار به دست می‌گیرد و با خودکار می‌نویسد.


حتی اگر کاربر اصراری ندارد که نامه‌ای با دست‌خط خود بنویسد، می‌تواند از دست‌خط‌های دیگری که برای این سیستم تعریف شده، استفاده کند.


البته این سرویس در حال حاضر پولی است و نسخه بتای آن در دسترس کاربران است. کاربران می‌توانند با پرداخت 199 دلار دست‌خط خود را برای ربات‌های این شرکت تعریف کنند و سپس با پرداخت 2/99 دلار روی کارت پستال با دست‌خط خود بنویسند.


مترجم: نسترن صائبی



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته