دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1394 - 09:39

پیش ثبت‌نام جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه امیرکبیر آغاز شد

پیش ثبت نام جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی امیرکبیر با شعار «ربات‌ها در خدمت صنایع» آغاز شده است و تا ۱۶ شهریور ماه جاری ادامه دارد.
کد خبر : 33611

به گزارش گروه علم و فناوری آنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، محمدرضا رازفر، رئیس جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در این‌باره گفت: «از سوی دانشگاه صنعتی امیرکبیر پنجمین دوره مسابقات بین‌المللی رباتیک جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر (AUTCup ۲۰۱۵)، سومین دوره مسابقات بین‌المللی هوش مصنوعی جام دانشگاه صنعتی امیرکبیر (AAIC ۲۰۱۵) و اولین دوره مسابقات آزاد فیراکاپ ۲۰۱۵ (IRAN FIRACup Open ۲۰۱۵) برگزار خواهد شد».


رازفر اظهار کرد: «این دوره از مسابقات در قالب ۱۵ رشته مسابقات رباتیک و ۱۰ رشته مسابقات هوش مصنوعی در دو بخش دانش‌آموزی و دانشجویی طراحی شده است که از میان ۱۵ رشته مسابقات رباتیک،‌ ۴ لیگ مربوط به بخش دانش‌آموزی، ۶ لیگ برای مسابقات AUTCup و ۵ لیگ برای مسابقات FIRACup در بخش دانشجویی و آزاد است».


وی با اشاره به برگزاری اولین دوره مسابقات آزاد فیراکاپ ۲۰۱۵ (IRAN FIRACup Open ۲۰۱۵) در دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: «فیراکاپ آزاد ایران با همکاری فدراسیون جهانی رباتیک فیرا (FIRA) برگزار می‌شود».


به گفته رازفر، این جشنواره یکی از کامل‌ترین مسابقات در ایران بوده که تمامی شاخه‌‌های رباتیک، اتوماسیون و هوش مصنوعی را در بر می‌گیرد.


رئیس جشنواره بین‌المللی رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر خاطر نشان کرد: «در بخش دانش‌آموزی نیز کمیته بین‌المللی المپیاد رباتیک دانش آموزی (IROC) با این جشنواره همکاری دارد».


وی آوردن روح علم و تکنولوژی به میان عامه مردم و نسل جوان، توسعه ربات‌های هوشمند خود مختار، گردهم آوردن محققان و دانشجویان متخصص در رشته‌های مختلف رباتیک و اتوماسیون و هوش مصنوعی را از دستاوردهای مهم این رویداد برشمرد و یادآور شد: «هدف این جشنواره به کارگیری ربات‌ها در صنعت و جامعه است، از این رو در سال جاری این جشنواره با شعار «ربات‌ها در خدمت صنایع» برگزار خواهد شد».


رازفر زمان برگزاری این دوره از مسابقات را ۲۳ تا ۲۸ آبان ماه جاری در محل دانشگاه صنعتی امیرکبیر دانست و ادامه داد: «پیش ثبت نام این مسابقات از روز ۲۴ مرداد ماه آغاز و تا ۱۶ شهریورماه ادامه دارد. ثبت نام نهایی تیم‌ها از ۱۵ مهر ماه آغاز و تا ۵ آبان ادامه خواهد داشت».


رئیس جشنواره رباتیک و هوش مصنوعی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تاکید بر اینکه تیم‌های متقاضی از اول شهریور ماه تا اول مهرماه مهلت دارند تا نسبت به ارسال مستندات فنی تیم و پژوهش‌های خود اقدام کنند، افزود: «هیئت داوران این جشنواره از اول تا ۱۵ مهرماه اقدام به بررسی مستندات فنی ربات‌ها خواهند کرد و بر اساس صلاحیت،‌ تیم‌های منتخب برای شرکت در مسابقات انتخاب خواهند شد».



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته