دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1394 - 09:21

جشنواره غذای ایرانی، سفره ایرانی در واحد علوم و تحقیقات برگزار شد/ سامان گلریز: امیدوارم جشنواره جهانی شود

جشنواره و مسابقه آشپزی کارکنان با هدف تشویق و ترویج به پخت غذای ایرانی و مصرف غذای سالم به همت بسیج کارکنان واحد علوم و تحقیقات با حضور 19 تیم 2 تا 4 نفره، متشکل از کارکنان و اعضای خانواده‌ه و با داوری سامان گلریز سرآشپز برجسته کشورمان برپا شد.
کد خبر : 33604

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، معاون فرهنگی واحد علوم و تحقیقات با توجه به برگزاری جشنواره غذا در سال‌های گذشته در سطح دانشجویی، گفت: نخستین جشنواره غذا کارکنان با توجه به اهمیت کارمندان به عنوان بخشی از جامعه هدف مورد نظر این معاونت، برای فعالیت بیشتر کارکنان در مسائل فرهنگی، برگزار شد.


دکتر کرم‌الله دانشفرد از برگزاری جشنواره‌های مختلف و متنوع فرهنگی در سطح دانشجویان و کارکنان واحد علوم و تحقیقات در سال جاری خبر داد.








گلریز با توجه به محیطی دانشگاهی و تاثیر آن بر توسعه و معرفی فرهنگ ایرانی، ادامه داد: از مسئولان و کارمندان واحد علوم و تحقیقات تقاضا دارم تا این مسابقه را توسعه داده تا در عرصه بین‌المللی و با حضور دیگر کشورها برگزار شود

سامان گلریز سرآشپز برجسته کشور نیز در این جشنواره به عنوان داور این دوره از مسابقات حضور داشت، گفت: موجب خرسندی است که مسئولان دانشگاهی واحد علوم و تحقیقات توجه ویژه ای به میراث فرهنگی ما که همان آشپزی سنتی ایرانی است، دارند.


وی با توجه به اینکه سال سوم است در جشنواره غذای واحد علوم و تحقیقات حضور دارد، افزود: در سال پیش آرزو کردم که این مسابقات با حضور شرکت‌کنندگانی از سراسر ایران و غذاهای متنوع ایرانی انجام شود که خوشبختانه باید ابراز کنم امسال به این آرزوی خود رسیدم.


گلریز با توجه به محیط دانشگاهی و تاثیر آن بر توسعه و معرفی فرهنگ ایرانی، ادامه داد: از مسئولان و کارمندان واحد علوم و تحقیقات تقاضا دارم تا این مسابقه را توسعه داده تا در عرصه بین‌المللی و با حضور دیگر کشورها برگزار شود.


در جشنواره غذای کارمندان واحد علوم وتحقیقات، گروه‌های ترمه از دانشکده حقوق و علوم سیاسی، ترنج از اداره روابط عمومی، بانوی ایرانی از دانشکده فیزیک، بهار نارنج از دانشکده زبان و ادبیات، شمیم از معاونت اداری و مالی، کوثر از اداره حفاظت، آراز از معاونت آموزشی، الهام از معاونت‌های آموزشی و پژوهشی، خاله هیل از دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی، محک از دانشکده‌های مواد و کشاورزی و منابع طبیعی، کوتوم و ماه بانو از معاونت فرهنگی و اجتماعی، رشیده از اداره کارگزینی هیات علمی، ایران زمین از دانشکده صنایع غذایی، گلاب خاتون از دانشکده‌های علوم و فنون دریایی و هنر و معماری، نون و ریحون از دانشکده‌های فیزیک پلاسما و علوم انسانی، فدک از دانشکده صنایع غذایی و سر آشپزان طلایی از دانشکده مدیریت با یکدیگر به رقابت پرداختند.


در حاشیه این مراسم برای ترویج فرهنگ استفاده از غذای اصیل ایرانی طبخ آبگوشت بصورت نمونه در حین مراسم صورت گرفت. همچنین نتایج نهایی این مسابقات و اسامی برگزیدگان در مراسم روز کارمند اعلام خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته