دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
26 مرداد 1394 - 09:21

چرا سه برابر شدن شهریه‌ دانشگاه‌های انگلیس، دانشجویان را ناراضی نکرد؟

میزان رضایت دانشجویان و دانش‌آموزان انگلستان از شرایط موسسات آموزش عالی، علی‌رغم سه برابر شدن شهریه‌ها در چند سال اخیر، کاهش پیدا نکرده است.
کد خبر : 33468

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا به نقل از «یونیور سیتی ورد نیوز» طبق نتایج یک پیمایش، 86% دانشجویان این کشور، روی هم رفته از شرایط ادامه تحصیل در موسسات آموزش عالی انگلستان راضی هستند. بر اساس نتایج، 7% از دانشجویان نظر خاصی درباره وضعیت این موسسات آموزشی نداشتند و 7% از دانشجویان نارضایتی خود را از شرایط تحصیل اعلام کردند که تنها 2% درصد از این 7% به شدت ناراضی بودند.


از شش فاکتور مورد بررسی، میزان رضایت از سال 2014 پنج فاکتور با افزایش یک درصدی همراه بود.


پیمایش فوق نتایج زیر را در بر داشت:


73% دانشجویان و دانش‌آموزان از بازخوردها، 82% از حمایت‌های دانشگاهی، 79% از سازماندهی و مدیریت، 86% از منابع آموزشی و 83% از توسعه شخصی راضی بودند.


نیکولا داندریج، مدیر اجرایی دانشگاه‌های انگلستان در این رابطه اعلام کرد: «تحقیقات نشان داده است که میزان رضایت دانشجویان با سه برابر شدن شهریه‌ها کاهش پیدا نکرده است. این نتایج در حالی به دست آمده است که حتی دانشجویان سال آخر نیز در سال 2012 طبق قانون جدید، شهریه پرداخت کردند. پس می‌توان نتیجه گرفت دانشجویان درک می‌کنند که افزایش شهریه دانشگاه‌ها به دلیل تغییر در بودجه عمومی انگلستان است.»


وی افزود: «دانشگاه‌ها در این زمینه بسیار پاسخگو بودند و اطلاعات کاملی درباره سیاست‌های خود به دانشجویان ارائه دادند. هم‌چنین به آن‌ها اطمینان داده شد، چیزی که در دانشگاه تجربه خواهند کرد کاملا با انتظارات آن‌ها همخوانی دارد.»


بیش از سیصد هزار دانشجوی سال آخر از 155 موسسه آموزش عالی، 190 کالج و پنج موسسه آموزشی خصوصی در انگلستان، به پرسشنامه‌ها پاسخ دادند که این امر نرخ پاسخگویی 71% را پی داشت.


با توجه به گزارش شورای عالی آموزش و پرورش انگلستان (HEFCE)، این پیمایش، اطلاعات مفیدی در اختیار کسانی که قصد دارند وارد دانشگاه‌های انگلستان شوند، قرار داد و به دانشگاه‌ها و کالج‌ها کمک کرد که کیفیت آموزش را بیش از پیش بهبود دهند.


پروفسور مادلین اتکینز، مدیر اجرایی HEFCE، تاکید کرد: «این پیمایش اطلاعات گسترده و خوبی را در اختیار دانشگاه‌ها و کالج‌ها قرار داد که برای بهبود کیفیت آموزش و یادگیری بسیار مفید است؛ به‌علاوه اطلاعات زیادی در اختیار مشاوران و کسانی که قصد دارند در موسسات آموزش عالی تحصیل کنند، قرار می‌دهد و به آنها کمک می‌کند که موسسه آموزشی مناسب را برای ادامه تحصیل انتخاب کنند.»


انتهای پیام/

برچسب ها: افزایش شهریه
ارسال نظر
هلدینگ شایسته