دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آذر 1397 - 17:45
یک فعال دانشجویی؛

شورای صنفی خوابگاه‌ها در دانشگاه امیرکبیر فعال نیست

دبیر شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر گفت: شورای صنفی خوابگاه‌ها در همه دانشگاه‌های مطرح کشور به غیر از دانشگاه امیر کبیر فعال هستند.
کد خبر : 331119
n82888691-72290428.jpg

سرود ذاکرالحسینی در گفتگو با خبر‌نگار حوزه صنفی خبرگزاری آنا با اشاره به لزوم تشکیل کمیته خوابگاه‌ها جهت پیگیری امور صنفی دانشجویان گفت: تعدادی از دانشجویان به عنوان مسئول خوابگاه از طرف معاون دانشجویی انتخاب شده‌اند که روند انتخاب این دانشجویان برای این سمت معلوم نیست.کمیته خوابگاه در جهت پیگیری مطالبات دانشجویان خوابگاهی وهمچنین تشکیل شورای صنفی خوابگاه‌ها فعالیت می‌کند و این در حالی است که در خوابگاه دانشگاه‌های تهران، شریف، علم و صنعت شورای صنفی خوابگاه فعال بوده و در خدمت دانشجویان است اما در این میان در بین دانشگاه‌های مطرح کشور دانشگاه امیرکبیر از این امر مستثنی است.  


دبیر شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر در مورد لزوم برگزاری نشست سراسری شورای صنفی ـ دانشجویی کشور به جهت بازبینی آیین‌نامه این شورا گفت: آیین‌نامه‌ی فعلی تا حدودی مورد‌ تایید شورای صنفی ـ دانشجویی دوره‌های قبل بود ولی به نظر بنده ایراداتی هم وارد است که باید با در نظر گرفتن نظرات و پیشنهادات  سایر دبیران شورای صنفی-دانشجویی تغییرات اعمال شود.


وی با تاکید بر اصلاح ماده 15 آیین نامه شورای صنفی-دانشجویی تشریح کرد: محدودیت 25 درصد کسب آرا برای برگزاری انتخابات یکی از دغدغه‌های شورای دوره‌های قبل نیز بوده است. این که انتظار داشته باشیم 25 درصد دانشجویان یک دانشگاه در انتخابات شرکت کنند این امکان پذیر نیست چرا که شاهدیم برخی از دانشجویان فقط چند روزی را در دانشگاه هستند و یا دانشجویانی که دروسشان را تمام کرده و در پی تکمیل پایان‌نامه هستند و این دانشجویان در دانشگاه حضور ندارند و وقتی زمان انتخابات یک یا دو روز است و کسی که در آن دو روز در دانشگاه نباشد نمی‌تواند رای بدهد، این اصلی‌ترین مشکلی است که در آیین نامه وجود دارد. مشکلات جزئی دیگری هم وجود دارد که بنده نمی‌توانم اظهار نظری داشته باشم که باید شورای صنفی-دانشجویی تمامی دانشگاه‌ها در این موارد نظر بدهند.


این فعال دانشجویی در مورد برگزاری برنامه‌‌های 16 آذر ویژه روز دانشجو از طرف شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر گفت: برنامه‌های ما فعلا به قطعیت نرسیده است و با وجود سایر تشکل‌های دانشجویی تعداد برنامه‌های روز دانشجو در دانشگاه بیشتر خواهد بود و بی شک شورای صنفی اگر برنامه‌ای هم داشته باشد در میان این همه برنامه دیده نمیشود.


وی تصریح کرد: طی این هفته جلسه‌ای با اعضای شورای صنفی امیرکبیر در مورد برنامه‌هایی 16 آذر به گفت‌و‌گو خواهیم نشست.


این فعال دانشجویی دلیل تجمع و اعتراضات اخیر دانشجویان دانشگاه امیرکبیر را حذف غذای پنج‌شنبه‌ها و همچنین پایین بودن کیفیت غذا در دانشگاه دانست و تشریح کرد: با توجه به اینکه دانشجویان حق دارند برای پخت‌و‌پز و فعالیت‌های درون آشپزخانه و سلف نظارت داشته باشند و تشکیل کمیته نظارت درسلف و آشپزخانه از عمده‌ترین درخواست‌های دانشجویان است، متاسفانه در این‌باره هیچ اقدامی صورت نگرفته، این حق طبیعی دانشجو است که طرز تهیه غذا را ببیند و کنترل نماید به نظر می‌رسد لازم است زیرمجموعه‌ای از شورای صنفی موسسه با عنوان کمیته نظارت شروع به فعالیت نماید.


ذاکرالحسینی افزود: طی جلساتی با حضور مدير‌کل دفتر رياست و مشاور رئيس دانشگاه و سرپرست معاون فرهنگی و دانشجویي، شیوه نامه‌ای از طرف شورای صنفی ـ دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در مورد تشکیل کمیته نظارت تقدیم دانشگاه شده است که حدود 80 درصد آن از طرف مسئولان مورد قبول واقع شده است و امروز نتیجه‌ نهایی آن برای شروع فعالیت کمیته نظارت از طرف دانشگاه اعلام خواهد شد.


این فعال دانشجویی مدعی شد که دانشجویان برخی دانشگاه‌ها می‌توانند سرزده از آشپزخانه دانشگاه دیدار کرده و ببینند که غذا به چه صورتی پخت می‌شود که این امر در دانشگاه امیرکبیر ممنوع است.


وی گفت: باتوجه به اعتراضات بیشتر دانشجویان به وضعیت غذا امیدوارم با تایید مسئولان دانشگاه امروز بتوانیم برای تشکیل کمیته نظارت در زیر مجموعه‌ی شورای صنفی دانشگاه امیرکبیر اقدام کنیم.


دبیر شورای صنفی ـ دانشجویی دانشگاه امیرکبیر در ادامه با تاکید بر تشکیل کمیته نظارت تصریح کرد: درسایر دانشگاه‌ها اغلب دانشجویان می‌توانند برای نظارت بر پخت غذا از آشپزخانه دیدار نمایند اما در دانشگاه امیرکبیر چنین کاری ممکن نیست و دانشجو هیچ اطلاعاتی از پشت پرده سلف ندارد برای همین شورای صنفی بیش از یک‌سال است که به این مسئاله ورود کرده و مدام درحال پیگیری برای تشکیل کمیته نظارت است.


ذاکرالحسینی در ادامه افزود: اعضای شورای صنفی بعد از هماهنگی با مسئول امور تغزیه می‌توانند از آشپزخانه دیدار کنند و اینکه اگر قرار باشد همه دانشجویان برای بازدید به آشپزخانه مراجعه نمایند هرج ومرج‌هایی بوجود می‌آیدکه قطعا این معضل بر روی کیفیت غذا نیز تاثیر می‌گذارد، برای همین لازم است تشکیل کمیته نظارت مورد موافقت دانشگاه قرار گیرد.


وی معتقد است برای تشکیل کمیته نظارت حداقل دو نفر از اعضای شورای مؤسسه باید حضور داشته باشند و مابقی اعضا ترجیحا از شورای صنفی واحدها انتخاب شوند.


سرود ذاکرالحسینی در پایان در خصوص وضعیت خوابگاه‌های این دانشگاه تصریح کرد: شورای صنفی دوره قبل نیز بر تشکیل شورای صنفی خوابگاه تاکید داشتند و خوابگاه‌ها را نیز دسته بندی کرده و تا لحظات آخر برای انتخابات این شورا پیش روی داشته‌ که در لحظات آخر به بهانه‌ی بومی سازی انتخابات برگزار نشده است.


انتهای پیام/4108/ 4107 /


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته