دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1397 - 13:53
یک فعال صنفی-دانشجویی؛

تعامل بین دانشجویان و مسئولین دانشگاه کردستان رضایت‌بخش است

دبیر شورای صنفی-دانشجویی دانشگاه کردستان، مهم‌ترین مشکل حال حاضر شورای صنفی-دانشجویی را عدم برگزاری جلسات شورای نظارت عنوان کرد.
کد خبر : 330682
general.JPG

واحد محمدی در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با بیان این که مهم‌ترین مشکل حال حاضر شورای صنفی-دانشجویی برگزار نشدن شورای نظارت بر شوراهای صنفی دانشجویان است، گفت: متأسفانه 6 ماه از انتخابات شورای صنفی دانشگاه‌ها گذشته و کماکان خبری از جلسهٔ شورای نظارت نیست، باوجوداینکه یکی از اختیارات شورای صنفی بر اساس آیین‌نامه حضور در شورای نظارت است و همچنین شورای نظارت، مرجع نظارت بر فعالیت‌ها و رسیدگی به کلیه امور مربوط به شوراهای صنفی دانشجویان در سطح موسسه است که متأسفانه این شورا برگزار نمی‌شود.


وی در مورد وضعیت خوابگاه‌ها عنوان کرد: مشکلات کلی و جزئی اینترنت خوابگاه و دانشگاه طی نامه‌ای به خدمت مدیریت فناوری ارسال و ایشان نیز در اولین فرصت جهت تقویت پهنای باند و رفع مشکلات اقدام نمودند.


محمدی در خصوص فعالیت شورای صنفی دانشگاه کردستان گفت: در طول دو دوره که به‌عنوان شورای صنفی دانشگاه در خدمت دانشجویان هستم با پیگیری‌های متعدد شورای صنفی-دانشجویی امسال وضعیت اینترنت نسبت به سال‌های قبل بهتر شده است که با حمایت معاونت دانشجویی و همکاری معاونت پژوهشی پهنای باند خوابگاه‌ها تا دو برابر افزایش‌یافته و همچنین با پیگیری و همکاری مسئولین دانشگاه سه خوابگاه دختران که در بیرون دانشگاه واقع‌شده‌اند از امتیاز اینترنت برخوردار شدند.


این فعال دانشجویی افزود: تقسیم‌بندی پهنای باند در اولویت برنامه‌های شورای صنفی قرار دارد تا تمامی خوابگاه‌ها تحت پوشش اینترنت مطلوب قرار بگیرد.


وی گفت: تا پارسال در این سه واحد، اینترنت نبود و همچنین اینترنت دو خوابگاه پسران  نیز ماه گذشته راه‌اندازی شد که تنها یک خوابگاه به لحاظ موقعیت مکانی امکان دسترسی به اینترنت ندارد و این مورد هم در حال پیگیری و بررسی بیشتر است و دلیلش عدم دسترسی به امواج ارسالی از ساختمان اصلی دانشگاه است.


دبیر شورای صنفی دانشگاه کردستان اضافه کرد: در فضای دانشگاه کردستان تعامل و همکاری بین مسئولین برای رفع موانع و مشکلات رضایت‌بخش است و تجربیاتی که اعضای شورای صنفی از سایر دانشگاه‌ها داشتند با همفکری توانستیم بخشی از مطالبات دانشجویان را ازجمله ساماندهی پهنای باند اینترنت، وضعیت کتابخانه مرکزی، ساماندهی سلف و کیفیت غذا به انجام برسانیم.


واحد محمدی در خاتمه خاطرنشان کرد: وقتی اردیبهشت‌ماه انتخابات شورای صنفی برگزار می‌شود باید بلافاصله بعد از آن نیز جلسات شورای نظارت در جهت همفکری و بررسی مشکلات برگزار شود که متأسفانه بعد از گذشت 8 ماه هنوز خبری از شورای نظارت نیست.


انتهای  پیام/4108/ 4107/ 


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب