دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 آذر 1397 - 10:56
کارگردان نار و انار:

صدا و سیما پخش مستند مظلومیت شیعیان آذربایجان را لغو کرد

کارگردان مستند «نار و انار» از سانسور صداوسیما در پخش این مستند انتقاد کرده و گفت: نمی‌دانم صداوسیما باید یاریگر مظلومان باشد یا کمک‌حال ظالمان؟!
کد خبر : 330581
مستند-نار-و-انار-در-مورد-نارداران-آذربایجان-1024x713.jpg

حیدر بنی‌حمزه در گفتگو با خبرنگار حوزه فرهنگی و هنری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: مستند «نار و انار» روایتی از مظلومیت گمنام‌ترین شیعیان جهان است؛ این مستند مظلومیت مسلمانان شیعه جمهوری آذربایجان با محوریت منطقه نارداران را روایت می‌کند که توسط دولت لائیک و ضداسلام این جمهوری سرکوب شدند.


وی در ادامه افزود: این مستند همانند شیعیان آذربایجان مظلوم واقع شد چراکه هیچ رسانه‌ای همان‌طور که صدای مظلومیت مردم آذربایجان را منعکس نمی‌کنند در واکنش به این مستند نیز همراهی نکردند.


این فعال دانشجویی ادامه داد: مظلومیت شیعیان جمهوری آذربایجان بیش از شیعیان عربستان و مسلمانان بحرین است که یکی از دلایل آن، این است که شیعیان آذربایجان در اکثریت هستند و دلیل دیگر این است که جمهوری آذربایجان زمین بازی سیاستمداران جهان نیست و رسانه‌ها در خصوص رعایت حقوق بشر در این کشور سرپوش می‌گذارند.


بنی‌حمزه بیان کرد: قرار بود در دهه اول محرم امسال «نار و انار» از شبکه مستند سیما پخش شود و تمام هماهنگی‌های لازم انجام شده بود اما در مرحله نهایی ناظر پخش شبکه، مانع از پخش این مستند شد.


وی در تشریح سخنان خود عنوان کرد: دلیلی که ناظر پخش برای جلوگیری از نمایش مستند داشت احتمال برهم خوردن روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اعلام شد و این موضوع جای تعجب و سؤال دارد؛ نمی‌دانم صداوسیما باید یاریگر مظلومان بشد یا کمک‌حال ظالمان؟!


کارگردان نار و انار اشاره کرد: البته در بخش اکران‌های مردمی و عمومی فعالیت‌هایی کردیم ولی این فعالیت‌ها رضایت‌بخش نبوده و به تلاش خود ادامه خواهیم داد.


«نار و انار2» ساخته می‌شود


کارگردان نار و انار تأکید کرد: حتی آرشیو صداوسیما در اختیار ما قرار نگرفت و در ساخت این مستند تنها بودم، به‌جز کمک واحد مستند جشنواره عمار در تدوین نهایی و صداگذاری نه‌تنها کمکی وجود نداشت بلکه عده‌ای می‌خواستند مانع از ساخت فیلم شوند و در راه ما سنگ‌اندازی می‌کردند.


بنی‌حمزه اعلام کرد: باوجود مشکلات پیش رو به دنبال ساخت «نار و انار2» هستم تا در این مستند به مسائل شیعیان قفقاز با جزئیات بیشتری بپردازم و تا رساندن صدای مظلومان جمهوری آذربایجان و قفقاز به جهانیان به راه خود ادامه خواهم داد.


انتهای پیام/4115/ 4107/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته