دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 آذر 1397 - 14:11
محسنی خبرداد:

شبیه‌سازی آزمایشگاه سلول‌های بنیادی برای دانش‌آموزان

دبیر بخش دانش‌آموزی سومین جشنواره ملی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از شبیه‌سازی آزمایشگاه سلول‌های بنیادی و پزشکی در بخش دانش‌آموزی خبر داد.
کد خبر : 328761

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، محمدجواد محسنی دبیر بخش دانش‌آموزی سومین جشنواره ملی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در جلسه این کمیته از شبیه‌سازی آزمایشگاه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در بخش دانش‌آموزی خبر داد و گفت: یکی از اهداف اصلی این بخش، ترویج و توسعه این حوزه از علم در بین دانش آموزان سطح کشور است به همین منظور بخشی را به‌عنوان شبیه‌سازی آزمایشگاه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در بخش دانش‌آموزی قرار داده‌ایم تا بازدیدکنندگان و حتی مسئولین با این حوزه از نزدیک، بیشتر و بهتر آشنا شوند. همچنین دو نمونه از بهترین دستاوردهای محور دست‌سازه در این آزمایشگاه رونمایی خواهد شد.


عباس سلطانیان مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش در این جلسه مأموریت اصلی این وزارتخانه را تربیت صحیح دانش آموزان و توانمندسازی آنان برشمرد و افزود: شناسایی دانش آموزان علاقه‌مند و مستعد در علوم مختلف و حمایت و هدایت آن‌ها در مسیر علمی مناسب از اهداف این وزارتخانه می‌باشد. وی همچنین بر استفاده از سایر ظرفیت‌های موجود کشور جهت آموزش دانش آموزان تأکید داشت. این مقام مسئول ارائه دستاوردهای بخش دانش‌آموزی جشنواره و ارسال آن برای تمام ادارات کل آموزش‌وپرورش استان‌ها و مدارس کشور را پیشنهاد داد.


سلطانیان همچنین با تأکید بر حضور پررنگ روابط عمومی اداره کل آموزش‌وپرورش استان البرز، حضور کارشناس امور پژوهش ‌سراهای کشور در این رویداد را مهم خواند.  وی همچنین آمادگی این وزارتخانه را برای برگزاری هر چه‌بهتر این رویداد مهم اعلام کرد.


در بخش دیگری از این جلسه عنایت سالاریان معاون باشگاه دانش‌پژوهان جوان ضمن تشریح نحوه همکاری‌های باشگاه دانش‌پژوهان با ستاد در زمینه اسکان دانش آموزان سمپاد اعلام آمادگی کرد و افزود: تمامی تلاش خود را جهت حضور فعال دانش‌آموزان به کار خواهند گرفت. وی همچنین پیشنهاد کرد جلساتی با مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران و رئیس سازمان دانش‌آموزی برای همکاری بیشتر و استفاده از ظرفیت‌های آن‌ها برگزار شود.


جلسه کمیته دانش‌آموزی سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی با حضور محمدجواد محسنی دبیر بخش دانش‌آموزی این جشنواره، عباس سلطانیان مدیرکل آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش، عنایت سالاریان معاون باشگاه دانش‌پژوهان جوان و همچنین اعضای کمیته در  معاونت علمی برگزار شد.


گفتنی است سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، 3 لغایت 10 آذرماه 1397، توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4107/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: سلول های بنیادی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته