دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 آذر 1397 - 12:08
به‌منظور  رفع نیاز انرژی؛

پنج پارک علم و فناوری کشور تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند

تفاهم‌نامه همکاری بین پارک‌های علم و فناوری خوزستان، خراسان، فارس، بوشهر و دانشگاه تربیت مدرس، به‌منظور رفع نیازهای صنایع مرتبط باانرژی، در اهواز به امضا رسید.
کد خبر : 328452
57705534.jpg

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری؛ تفاهم‌نامه همکاری بین پارک‌های علم و فناوری خوزستان، خراسان، فارس، بوشهر و دانشگاه تربیت مدرس، به‌منظور هم‌افزایی و رفع نیازهای صنایع مرتبط باانرژی، در حاشیه دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری در اهواز به امضا رسید.


هدف از این تفاهم‌نامه فراهم‌سازی بستری است تا شرکت‌هایی که بر پایه دانش شکل‌گرفته‌اند با هم‌افزایی بتوانند با کمک یکدیگر نیازهای صنایع مرتبط باانرژی را برطرف کنند.


بابک مختاری رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان در این خصوص اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین حوزه‌هایی که می‌تواند به‌عنوان یک نیروی پیش برنده برای حوزه دانش‌بنیان یک کشور باشد، حوزه انرژی است و این موضوع مزیت نسبی کشور و استان خوزستان است.
وی پیش‌بینی کرد: با اجرایی شدن مفاد این تفاهم‌نامه، پنج درصد از بازار محصولات و خدمات دانش‌بنیان در این صنعت را در اختیار خواهیم گرفت که این گام، شرایط خوبی برای شرکت‌ها و اشتغال برای فارغ‌التحصیلان این حوزه فراهم می‌کند.
 مختاری با اشاره به پیشینه ۱۱۱ ساله فعالیت‌های نفتی در استان خوزستان گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه، توان پارک‌های علم و فناوری تجمیع می‌شود تا فعالیت‌ها و پروژه‌های بزرگ‌تری برای صنعت نفت اجرا شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان خوزستان ادامه داد: ۱۰۰ درصد تجهیزات و فناوری‌هایی که در این مدت در کشور تولیدشده بعد از انقلاب و مربوط به پس از جنگ تحمیلی است.
 مختاری خودباوری را مهم‌ترین ویژگی مؤثر در این روند خواند و از فعالیت ۶۰۰ سازنده تجهیزات نفتی در سطح کشور خبر داد.
وی با اشاره به اینکه فروش تجهیزات و فناوری در صنعت نفت می‌تواند در کنار فروش فراورده‌های نفتی نیز درآمدزا باشد، گفت: صادرات خدمات فناوری نیز برای کشور ارزآوری خواهد داشت.


دهمین نمایشگاه تخصصی تجهیزات ساخت داخل صنعت نفت و حفاری از یکم تا چهارم آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان برپاشده است.


انتهای پیام/4085


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته