دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1397 - 08:00
دهقان خبر داد:

کارگاه‌های جشنواره سلول بنیادی گامی برای ارتقای دانش و تجاری‌سازی

مسئول هماهنگی کارگاه‌های سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، این کارگاه‌ها را گامی مهم برای ارتقای دانش تحقیقاتی و تجاری‌سازی دانست.
کد خبر : 328103
index.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم و فناوری گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، 3 لغایت 10 آذرماه، در محل سالن اجلاس سران و توسط ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، برگزار می‌شود.


همچنین، کارگاه‌هایی با برنامه‌ریزی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی، از 3 تا 8 آذرماه پیش از برگزاری سومین کنگره جشنواره ملی بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می‌شود تا علاقه‌مندان بتوانند از کنگره نیز بهره ببرند.


مسئول هماهنگی کارگاه‌های سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در این خصوص بیان کرد: یکی از بخش‌های مهم و مفید حاشیه این جشنواره کارگاه‌های علمی تخصصی است که با محوریت موضوعات روز دنیا در دانش سلول‌های بنیادی طراحی‌شده و توسط اساتید خبره هر گرایش برگزار می‌شود. این کارگاه‌های علمی بر اساس نیازها و اولویت‌های آموزشی محققان و پژوهشگران گزینش و برنامه‌ریزی‌شده است.


علی دهقان ادامه داد: از مجموعه طرح‌های پیشنهادی برگزاری کارگاه‌های ارسال‌شده توسط مجریان کارگاه‌ها و تشکیل جلسات متعدد، تعدادی از عناوین کارگاه‌ها انتخاب شد و درنهایت چند کارگاه باهم ادغام شدند. در این کارگاه‌ها تنها به جنبه علمی و تکنیکی کارگاهی نمی‌پردازیم، بلکه با لحاظ کردن کارگاه‌هایی از قبیل کارگاه پیشرفته مقاله‌نویسی، کارگاه‌های مرتبط با حوزه صنعتی‌سازی تولید فرآورده‌های سلولی باهدف سلول درمانی یا کارگاه آموزشی ثبت اختراع‌ها در این حوزه، به معرفی استانداردها، دستورالعمل‌ها و قوانین اصولی لازم برای تهیه و تولید فرآورده‌های سلول و مهندسی بافت می‌پردازیم.


وی گفت: امیدواریم با انتخاب اساتید مجربی که برای برگزاری این کارگاه‌ها در نظر گرفته‌شده است، مخاطبان نهایت بهره لازم را برده و دانش و مهارت‌های کسب‌شده را در فعالیت‌های علمی و فناورانه خود کاربردی کنند. ضمن این‌که با توجه به نزدیکی زمان برگزاری کارگاه‌ها و احتمال افزایش اقبال به ثبت‌نام در روزهای پایانی، توصیه‌شده است که متقاضیان تکمیل روند ثبت نامی را به‌روزهای منتهی به جشنواره موکول نکنند.


مسئول هماهنگی کارگاه‌های سومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی خاطرنشان کرد: کارگاه‌های تخصصی در حوزه سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی حوزه‌های عملیاتی و به‌منظور تقویت توان عملیاتی پژوهشگران سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی طراحی‌شده است. مراکز متعدد دانشگاه‌های تهران و مراکز پژوهشی برای برگزاری این کارگاه‌ها در برگزاری این کارگاه‌ها همکاری خواهند داشت. دانشگاه علوم پزشکی تهران، دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، پژوهشگاه رویان، مرکز تحقیقات بن‌یاخته، پژوهشگاه ملی ژنتیک میزبان برگزاری این کارگاه‌ها خواهند بود.


انتهای پیام/4085/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته