دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
02 آذر 1397 - 02:40
تشکیلات آرمانی/2

تأمین نیازهای اساسی جامعه وظیفه اصلی دانشجوی انقلابی است

دانشجو باید بکوشد بداند جامعه چه می‌خواهد و مصمم باشد خودش را به‌گونه‌ای بسازد که تأمین‌کننده یکی از نیازهای واقعی جامعه باشد.
کد خبر : 327881

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، یکی از بزرگ‌ترین تفاوت دانشجویان به‌ویژه تشکل‌های دانشجویی با دیگر اقشار جامعه توجه و اهمیت به مشکلات جامعه و کشور و تلاش برای  رفع آنهاست. وظیفه‌ای که در هر برهه‌ای از تاریخ با نام دانشجو و دانشگاه پیوند خورده و به هیچ تاریخ و زمان خاصی تعلق ندارد.


لازمه دغدغه‌مند بودن، شناخت و خودسازی است. در این نگارش از تشکیلات آرمانی به نگاه شهید بهشتی(ره) درباره وظیفه دانشجو نسبت به توجه به نیازهای جامعه و همچنین توصیه آنها به خودسازی پرداخته می‌شود.


به اعتقاد شهید بهشتی(ره) «دانشجو باید پاسداری شناخت فرهنگ انقلاب و پاسداری از فرهنگ انقلاب را که به برکت آن پیوند میان این قشر و گروه پیشتاز و كل جامعه تأمین شود را جزو اساسی‌ترین وظایف خودش قرار بدهد.»


وی همچنین به دانشجویان توصیه می‌کند به دنبال خودسازی باشند تا بتوانند تا بتوانند نسبت به جامعه دغدغه‌مند شوند و به مشکلات ساختاری کشور رسیدگی کنند. این عالم برجسته عنوان می‌کند: «دانشجو باید به صورت یک عضو به‌دردخور جامعه خودش را بسازد نه به صورت یک گروه درس خوانده خودخواه از خود راضی كه توقعات خیلی زیادی هم دارد. مقداری معلومات پیدا كرده همه جا می‌آيد می‌گويد من را استخدام كنید. دیپلم بیکارم، لیسانس بیکارم، مهندس بیکارم، فوق لیسانس بیکارم، چرا بیکاری؟ خودت را برای کجا ساخته‌ای که امروز بیکاری؟ مگر سیستم را دیگران قرار است برای ما بیاورند. مگر قرار نیست سیستم را خودتان بیافرینید و کشف کنید؟»


شهید بهشتی(ره) معتقد است؛ «دانشجو باید بکوشد ببیند جامعه چه می‌خواهد؟ چه نیازی دارد؟ خودش را برای تأمین یکی از نیازها و ایفای یکی از این نقشها مورد حاجت جامعه آماده کند.»


وی دانشجو را تأمین کننده نیازهای اساسی جامعه می‌داند و دراین خصوص می‌گوید: «دانشجو مصمم باشد خودش را بسازد و طوری بسازد که تأمین‌کننده یکی از نیازهای واقعی این جامعه باشد تا دیگر فارغ‌التحصیل بیکار نداشته باشیم.»


انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته