وزارت ارتباطات خدمات رایگان به هاتگرام و طلاگرام ارائه نمیدهد
به گزارش خبرنگار حوزه تشکلهای دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا حمید فتاحی در نشست خبری بررسی علل عدم مهاجرت مردم به پیامرسانهای داخلی که عصر امروز در اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد با اشاره به این موضوع گفت: از پیامرسانهای داخلی فقط در گپ و نوا عضو هستم.
وی ادامه داد: بنگاههای رسانهای فضای ضد تبلیغ نسبت به پیامرسانهای داخلی را هدایت میکنند.
عضو هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت به عملکرد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در قبال پیامرسانهای داخلی اذعان کرد: این وزارتخانه وظایف خود را در قبال پیامرسانهای داخلی انجام داده اما هنوز توپ در زمین وزارت و دولت قرار دارد.
بیان کرد: از سال گذشته صنعت ساماندهی و حمایت از پیامرسانهای داخلی در شورای عالی فضای مجازی تصویب شد که گام مؤثری برای حمایت از پیامرسانهای داخلی بهشمار میرود. وزارت ارتباطات وظایف محوله خود را بهصورت کامل اجرا کرده است.
وی در ادامه اضافه کرد: فتوای مقام معظم رهبری در عدم انتشار اطلاعات کاربران میتواند در اطمینان خاطر کاربران در استفاده از پیامرسانهای داخلی مفید باشد اما سایر سازمانها و دستگاههای متولی نیز باید وظایف خود را در اینخصوص بهصورت کامل اجرا کنند.
فتاحی در ادامه تأکید کرد: امنیت اطلاعات، صرفه اقتصادی و سهولت استفاده، سه دلیل عمده استقبال مردم از پیامرسانها است و پیامرسانهای داخلی میبایست در اجرای این سه شرط اصلی تلاش خود را بهکار گیرند.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه اعلام کرد: وزارت ارتباطات در پاسخ به میزبانی سرورهای ایرانی از هاتگرام و تلگرام طلایی هیچ خدمات رایگانی ارائه نمیدهد و اعلام سکوت وزارت ارتباطات، بازی رسانههای خارجی برای تخریب پیامرسانهای داخلی است.
وی حضور هاتگرام و تلگرام طلایی را در مهاجرت نکردن مردم بهسمت استفاده از پیامرسانهای داخلی مؤثر دانست.
فتاحی خاطرنشان کرد: اقدامات اولیه برای شکل گرفتن یک پیامرسان داخلی موفق انجام شده است و وزارت ارتباطات حمایتهای خود را روی دو پیامرسان گپ و سروش متمرکز خواهد کرد.
انتهای پیام/4060
انتهای پیام/