دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
29 آبان 1397 - 13:59
جم خبر داد:

اعمال فشار برای لغو نشست کشوری شوراهای صنفی دانشجویان

دبیر شورای صنفی-دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: همچون سال گذشته اعمال فشارهایی دوباره برای لغو نشست کشوری شوراهای صنفی در سال جاری در حال انجام است.
کد خبر : 327425

زهره جم در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا ،در خصوص تغییر زمان برگزاری اولین نشست دبیران شورای صنفی-دانشجویی در دانشگاه گیلان گفت: بنا به برخی دلایل، نشست شورای صنفی به یک هفته بعد موکول شد.


وی با تأکید بر وجود اعمال فشارهایی از طرف سازمان امور دانشجویان برای جلوگیری از برگزاری این نشست اذعان کرد: علی‌رغم برگزاری نشست‌های کشوری شوراهای صنفی علوم پزشکی به طور مستمر، دو سال است که از برگزاری نشست کشوری شوراها  اجتناب می‌شود. این درحالی‌ است که طی پیگیری های مکرر شوراهای صنفی کشور و همچنین آخرین پیگیری‌شان در این راستا که دیدار جمعی از نمایندگان شوراها با صدیقی، رییس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر در هفته‌های گذشته بود، وی برگزاری این نشست را بلامانع عنوان کرده است.


دبیر شورای صنفی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: لازم است که بعد از دوسال مجدداً نشست سراسری بین اعضا برگزار شود چرا که سال 96 نیز  این نشست در اصفهان بنا بر همین فشارها در مرحله آخر لغو شد.


جم افزود: آیین نامه شورا و مسائل اساسی آن، لازم به بازبینی است چرا که آیین‌نامه فعلی توسط شورای صنفی-دانشجویی بازبینی شده و همچنان دارای ایرادهای اساسی است.


این فعال صنفی-دانشجویی در رابطه با محدودیت‌های اجرای مصوبات نشست سال 95 گفت: موارد پیشنهادی که دانشجویان در نشست دو سال پیش داشتند خیلی گسترده‌تر بود ولی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان امور دانشجویان به صورت کاملاً محدود و فقط برخی بند‌های اشاره شده در نشست دوسال گذشته را در آخرین نسخه آیین‌نامه اعمال کردند.


جم در ادامه با اشاره به وضعیت غذای دانشگاه تربیت مدرس تشریح کرد: با وجود اعتراضات و پیگیری‌ها همچنان مشکلاتی در دانشگاه تربیت مدرس وجود دارد چنانچه هفته پیش دستکش لاتکس از غذای دانشجو خارج شده و این مشکلات بصورت جدی پیگیری نمی‌شود.


وی در رابطه با ادعای رئیس دانشگاه تربیت مدرس مبنی بر اینکه 80 درصد مصوبات شورای صنفی دانشگاه که با حضور مسئولین و نمایندگان تام‌الاختیار رئیس دانشگاه برگزار شده بود اجرایی شده است، عنوان کرد: با توجه به پیگیری‌های شورای صنفی از سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه، احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس از امور صنفی دانشگاه بازدید کرد اما مشخص شد که اصل کاری همان 20 درصدی است که مورد توجه ایشان قرار نگرفته است.


این فعال دانشجویی در پایان در خصوص اهمیت و لزوم برگزاری نشست کشوری شوراهای صنفی-دانشجویی گفت: فردا چهارشنبه زمان دقیق برگزاری این نشست مشخص خواهد شد. امیدواریم این جلسه ضروری حتماً برگزار شود.


انتهای پیام/4108 /4107/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته