دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
حیدری مطرح کرد:

دانشگاه آزاد اراک به دنبال کاهش وابستگی به شهریه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: ناگزیر هستیم که وابستگی خودمان را به شهریه به‌تدریج کاهش دهیم و به سمت درآمدهای غیر شهریه‌ای برویم.
کد خبر : 326727
حیدری.jpg

عباسعلی حیدری در گفتگو با خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، درباره اقدامات صورت گرفته برای کاهش وابستگی به شهریه دانشجو در دانشگاه آزاد واحد اراک گفت: ناگزیر هستیم که وابستگی خودمان را به شهریه به‌تدریج کاهش دهیم و به سمت درآمدهای غیر شهریه‌ای برویم.


وی افزود: البته قطع وابستگی کامل به درآمد شهریه‌ دانشجو در دانشگاه آزاد کار آسانی نیست و برای ورود به حوزه‌ شرکت‌های دانش‌بنیان به زمان و امکانات نیاز داریم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و رئیس واحد اراک تصریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی، واحدهای مختلف بر روی راه‌اندازی پروژه‌های تحقیقاتی متمرکزشده‌اند.


حیدری با اشاره به استفاده بهینه از ظرفیت نیروی انسانی در دانشگاه آزاد اراک گفت: زمینه و بسترهای جدیدی را برای فعالیت کارکنان ایجاد کرده‌ایم،  مثلاً کارگاه تحقیقاتی طراحی دوخت به مساحت حدود 2000 مترمربع راه‌اندازی کردیم تا دوخت لباس‌های فرم دانشجویان دانشگاه سما را از محل همین کارگاه تأمین کنیم.


وی ادامه داد: در آینده نزدیک قرار است کارگاه تحقیقاتی دوخت را به‌ عنوان برند لباس‌های فرم دانشگاه آزاد اسلامی در کشور معرفی کنیم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی درباره ارتباط با صنعت، گفت: در استان مرکزی سه مورد از هسته‌های مرکز رشد، به ثبت شرکت دانش‌بنیان نزدیک شده که یکی از این هسته‌ها، فعالیتش را در زمینه تولید گیاهان دارویی آغاز کرده است.


حیدری با بیان نقش مهم اساتید در جهت‌دهی به پژوهش‌ها گفت: اساتید دانشگاه می‌توانند در این حوزه نقش عمده ایفا کرده و پایان‌نامه‌ها را به سمت کاربردی شدن سوق دهند.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های آزاد استان مرکزی، برنامه‌های خود را به‌گونه‌ای جهت می‌دهیم که حداکثر مشارکت اعضای هیأت علمی‌ را داشته باشیم.


انتهای پیام/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته