دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در دومین فن بازار تخصصی مدیریت شهری و نمایشگاه فناوری‌های نوین شهرداری تهران صورت گرفت؛

معرفی سنگ مصنوعی از بتن سبک

شرکت دانش‌بنیان نوین معیارگستر پرند در دومین نمایشگاه فن‌بازار، سنگ مصنوعی ساخته شده از بتن سبک را معرفی کرد.
کد خبر : 32564

محمد فریدونی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان و دانش‌آموخته رشته عمران از دانشگاه آزاد واحد پرند در مورد این محصول به خبرنگار گروه علم و فن‌آوری خبرگزاری آنا، گفت: «ایده را از اینجا شروع کردیم که از بتن سبک، محصولی شبیه به سنگ تولید کنیم که مشخصات ظاهری یک سنگ واقعی را داشته باشد. برای این کار پس از انجام کارهای آزمایشگاهی و رسیدن به ایده اولیه، محصول را به مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن وابسته به وزارت مسکن و شهرسازی ارائه دادیم و پس از انجام آزمایش‌ها، موفق به دریافت گواهی‌نامه از این سازمان شدیم و پس از آن نیز وارد مرحله تولید انبوه و تجاری‌سازی شدیم».


وی در مورد ویژگی‌های این سنگ مصنوعی گفت: «وزن مخصوص این سنگ مصنوعی 1700 (نسبت وزن به حجم) است که این میزان نسبت به وزن مخصوص سنگ پائین‌تر است. در واقع، سنگ طبیعی با همان قد و قواره به نسبت سنگین‌تر است و در نتیجه موجب سبک شدن کل ساختمان می‌شود که این مسئله مهم‌ترین مشخصه این سنگ مصنوعی است».


وی افزود: «این سنگ ساخته شده از بتن سبک، موفق به پاس کردن استاندارد ASTM-C55 توسط مرکز تحقیقات شده است که این استاندارد شامل تست سیکل یخبندان، مقاومت فشاری، مقاومت کششی، جذب آب و رواداری ابعاد و تست آتش می‌شود».


فریدونی در مورد کاربرد این سنگ مصنوعی گفت: «این سنگ مصنوعی در صنعت ساختمان از جمله استفاده در کف و نمای سازه‌ها کاربرد دارد؛ هم ساختمان‌های مسکونی و هم تجاری».


وی افزود: «قیمت تمام شده این سنگ‌های مصنوعی از سنگ طبیعی کمتر است و همین امر میدان را کاملا رقابتی کرده است».


وی در مورد سازمان‌هایی که تاکنون با آنها قرارداد بسته‌اند، گفت: «تاکنون با شرکت عمرانی پرند قرارداد امضا کرده‌ایم و دو پروژه‌ بزرگ ساختمانی پرند را اجرا کرده‌ایم و در این نمایشگاه نیز تاکنون چندین تفاهم‌نامه با شهرداری‌های مناطق 9، 10 و 22 امضا کرده‌ایم».


گفت‌وگو از نسترن صائبی


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته