دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
23 آبان 1397 - 01:10
یک تشکل دانشجویی:

رفتارهای مستبدانه معاون فرهنگی دانشگاه تحمل‎ناپذیر است

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بیانیه‌ای عملکرد معاونت فرهنگی این دانشگاه را مستبدانه و غیرکارشناسی عنوان کردند.
کد خبر : 325601
82839954-72196043.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در بیانیه‌ای به روند عملکردی معاونت فرهنگی دانشجویی این دانشگاه اعتراض کرده‌ و نوشتند: شاهد برخوردهای دیکتاتوری در حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی هستیم.


در ابتدای این بیانیه آمده است: متأسفانه در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان مسئولان فرهنگی هیچ آگاهی از کار فرهنگی ندارند  و فعالیت فرهنگی در این دانشگاه صرفاً به ویترینی برای مسئولان تبدیل شده است. مسئولان برای عکس گرفتن و قراردادن در کانال یا سایت و رزومه‌سازی برنامه برگزار می‌کنند، بیشتر افرادی که در معاونت فرهنگی دانشجویی کار می‌کنند متأسفانه با کار فرهنگی بیگانه هستند به‌طوری‌که اگر از سابقه کاری افرادی که در معاونت فرهنگی  دانشجویی کار می‌کنند بررسی صورت پذیرد کمتر کسی سابقه کار فرهنگی دارد.


در ادامه عنوان شده است: سؤال ما از مدیریت فرهنگی دانشجویی دانشگاه این است که آیا کار فرهنگی تغییر دکوراسیون اتاق است یا عکس گرفتن و رسانه‌ای کردن از بازدیدها؟ از روزی که شما پا به معاونت فرهنگی دانشجویی گذاشته‌اید هیچگونه کار فرهنگی برای دانشجویان انجام نشده است و صرفاً انتظار دارید فعالیت تشکل‌ها قانونی باشد و به بهانه کار قانونی برنامه‌ها  متوقف می‌شود تا  زحمت برای شما ایجاد نشود.


انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان آورده است: آیا فعالیت‌های شما طبق قانون است؟ آیا به انداره کافی برای مشکلات فرهنگی دانشجویان وقت گذاشته‌اید؟ جز چند جلسه با تشکل‌ها که صرفاً برای رسانه‌ای کردن بوده چه کار مثبتی برای دانشجویان انجام داده‌اید، آیا به‌جز برخورد تند و معرفی به کمیته انضباطی کار دیگری هم دارید؟ از کار فرهنگی برخورد با دانشجو را می‌دانید، با دانشجویانی که مطالبه به‌حق دارند و برای افرادی که در اسارت گروهک‌های تروریستی هستند احضاریه به کمیته انضباطی ارسال می‌کنید.


در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: آقای انصاری در زیرمجموعه شما افراد، با کار فرهنگی بیگانه هستند به‌طوری‌که در احکام کارشناس‌های فرهنگی‌تان از متصدی امور دفتری تا خدمتکار به چشم می‌خورد؛ اما دریغ از یک کارشناس فرهنگی و دریغ از یک مدیر فرهنگی که معنی و مفهوم کار فرهنگی را بداند.


در ادامه آورده شده است: جناب انصاری شاهد برخوردهای دیکتاتوری در حوزه شما هستیم. دانشجویانی که درد مردم را پیگیری می‌کنند روز بعد احضار می‌شوند. آیا بیان درد مردم در معاونت فرهنگی که شما مسئولیت آن را برعهده دارید جرم است و باید به کمیته انضباطی فراخوانده شوند؟ این برخوردها دو حالت دارد یا با دستور شخص شماست که اوج دیکتاتوری را می‌رساند یا برخورد سلیقه‌ای بوده که بازهم گناه نابخشودنی است.


در بیانیه انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان عنوان شده است: در حوزه شما کارشناس‌هایی دارید که خود را عالم بر هر چیزی می‌دانند و در هر کاری با خط‌دهی به تعدادی دانشجو اهداف خود را پیش می‌برند. جریان دانشجویی باید خودجوش باشد نه اینکه هر شخصی برای اهداف خود تشکل دانشجویی  را در آستین خود قرار داده و از ماهیت دانشجو استفاده ابزاری کند.


در پایان این بیانیه آمده است: امیدواریم از این به بعد شاهد  برخوردهای ضربتی و دیکتاتوری در معاونت فرهنگی دانشجویی نباشیم و شاهد کار فرهنگی برای دانشجویانی باشیم که از خانواده‌هایشان دور  هستند. در پایان از هاشمی شهری رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خواهشمندیم فکری جدی برای حوزه معاونت فرهنگی دانشجویی داشته باشند.


انتهای پیام/4007/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته