دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
21 آبان 1397 - 17:10
قمری:

امروز 15 برگزیده رقابت علمی کنز معرفی می‌شود

دبیر اجرایی رقابت علمی کنز گفت: شورای داوری رقابت علمی کنز در پنج کمیته تخصصی، آثار دریافت شده را ارزیابی و در هر کمیته سه اثر برتر حائز شرایط را اعلام کردند.
کد خبر : 325183
636536079811135623_md.jpg

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدحسین قمری در نشست خبری آیین پایانی اولین دوره رقابت علمی کنز که در دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد، گفت: بنیاد علم و فناوری مصطفی از سال گذشته با هدف جمع‌آوری و شناسایی دانشمندان جوان جهان اسلام رویدادی را طراحی کرد که از حدیث پیامبر (ص) «العلمُ کنزٌ» گرفته‌ شده است.


وی افزود: رویداد کنز به معنی کاربرد علم و دانش و نوآوری برای جامعه است و در اولین دوره رقابت علمی کنز در پنج حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، محیط زیست، اقتصاد و انرژی و سلامت، سه نفر از هر حوزه انتخاب می‌شود که البته باید این اثرها، اثرهای فاخر و باارزشی باشند.


دبیر اجرایی رقابت علمی کنز اضافه کرد: 136 اثر در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات، 154 اثر در رشته محیط زیست، 54 اثر در رشته اقتصاد، 95 اثر در رشته انرژی و 152 اثر در رشته سلامت، آثاری بودند که به دبیرخانه علمی کنز ارسال شدند.


وی افزود: شورای داوری رقابت علمی کنز در پنج کمیته تخصصی، آثار دریافت شده را ارزیابی و در هر کمیته سه اثر برتر و درمجموع 15 اثر برتر را با توجه به اعتبار علمی، حائز شرایط اعلام کردند.


قمری در پایان خاطرنشان کرد: این جایزه به‌ منظور تشویق جوانان برای مشارکت در فعالیت‌های علمی که کاربردی باشد و مسائل کشورهای اسلامی را حل کند برگزار می‌شود.


انتهای پیام/4085/


 


انتهای پیام/

برچسب ها: ana ana news آنا
ارسال نظر
هلدینگ شایسته