دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک فعال دانشجویی:

وظیفه نسل جوان تلاش برای خودکفایی و استقلال اقتصادی است

مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز گفت:وظیفه جوانان و دانشجویان در زمان فعلی تبیین و بصیرت‌افزایی جامعه و همچنین تلاش برای خودکفایی و استقلال است.
کد خبر : 324028
28611.jpg

ابولفضل بکرای در گفتگو با خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: در طول تاریخ به هر جامعه‌ای هجمه‌ای وارد شده است جوانان آن جامعه بودند که از آرمان‌های خود دفاع کرده‌اند.


وی افزود: نمونه‌های فراوان آن را پس از انقلاب اسلامی می‌توان دید؛ از جمله دفاع جوانان از خاک میهن اسلامی‌مان ایران در دوره جنگ تحمیلی یا پس از آن تلاش‌های علمی و فرهنگی در عرصه‌های مختلف که امروزه نتایج آن را می‌توان در پیشرفت چشمگیر کشور در این زمینه‌ها نسبت به سایر کشورهای منطقه مشاهده کرد.


مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز عنوان کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی روز دوازدهم آبان که نمادی از آزادی‌خواهی، استقلال‌طلبی و استکبارستیزی بود فرمودند؛ «جوانان ایران در‌حال‌حاضر از نظر چارچوب فکری و عقلانیت و استقامت در آرمان‌های انقلاب اسلامی مانند جوانان اوایل انقلاب توانمند و پرشور هستند.»


بکرای با بیان اینکه نسل جوان نشان داده‌اند که می‌توانند الگویی برای جوانان سایر کشورها باشند، گفت: اما آنچه که باید به آن توجه داشت این است که در شرایط فعلی، کشور در جنگ اقتصادی و هجمه رسانه‌ای قرار دارد و وظیفه اساسی جوانان و دانشجویان در این زمان تبیین و بصیرت‌افزایی جامعه و همچنین تلاش برای خودکفایی و استقلال اقتصادی کشور است.


 این فعال دانشجوی ادامه داد: جوانان ایرانی می‌توانند در زمینه‌های مختلفی از جمله تلاش علمی، تبیین الگوی مقاومت و فرهنگ صحیح مصرف در بین جامعه از نظر عملی موفق باشند همانطور که تاکنون عملکرد مناسب و درخور توجهی داشته‌اند.


مسئول بررسی و تحلیل بسیج دانشجویی دانشگاه شیراز خاطرنشان کرد: اگر مسئولان توجه بیشتری به دانشگاه داشته باشند و دانشجویان را کمتر درگیر موارد بروکراتیک کنند و همچنین زمینه ورود دانشجویان به صنعت را فراهم کنند؛ قطعاً نتایج بهتری را شاهد خواهیم بود و طبیعتاً دانشجویان هم شوق بیشتری خواهند داشت.


انتهای پیام/4007/خ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته