دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
12 آبان 1397 - 19:34

7 پرده از دیدار یار/ کارگاه آمریکاشناسی در حسینیه امام خمینی (ره)

بچه‌ها یک به یک آماده رفتن شدند، یکی چفیه به گردن، دیگر پیشانی‌بندش در دست و آن یکی کف دستش چیزی می‌نویسد تا به آقا نشان دهد و سوژه عکاس‌های بیت شود.
کد خبر : 322837
61160_392.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا - ابوالفضل مظاهری؛ صبح امروز حسینیه امام خمینی (ره) میزبان نوجوانان و جوانانی بود که عمدتا نسل چهارم انقلاب را تشکیل می‌دهند، دیداری که به فرموده رهبر انقلاب آینده‌سازان کشورند و باید خود را برای دوران پرشکوه بازسازی تمدن نوین اسلامی آماده کنند؛ متنی که در زیر می‌خوانید هفت پرده از دیدار پرشور فرزندان با پدر فرزانه‌شان بود.


پرده اول: دلمان تنگ شده برای حسینیه امام!


ساعت از نیمه شب گذشته، شور و حرارت بچه‌ها برای حضور در حسینیه امام خمینی وصف‌ناشدنی است. خیلی‌هایشان دیدار اولشان است که می‌خواهند ولی امر مسلمین جهان را این بار بدون واسطه و از نزدیک ببینند. هر دیدار آقا با حکایتی دارد و دیدارهای با جوانان و نوجوانان دیدنی‌تر از همه. حالا بماند که شرایط خاص سیاسی امسال حساسیت دیدار را دوچندان کرده بود. مشتاق بودم تا از نزدیک واکنش رهبری به جوسازی‌های اخیر بر سر موضوع تحریم‌ها را ببینم و بشنوم اما نه خبری از شانس بود نه از کارت ملاقات!


پرده دوم: کارت اضافی در وقت‌های تلف‌شده


بچه‌ها یک به یک آماده رفتن شدند، آدرس حسینیه امام خمینی (ره) را می‌گیرند و راهی می‌شوند. یکی چفیه به گردن، دیگر پیشانی‌بندش در دست و آن یکی کف دستش چیزی می‌نویسد تا به آقا نشان دهد و سوژه عکاس‌های بیت شود. من اما فقط نظاره‌گرم! تلفنی پشت خط از کارت‌های اضافی دست یکی از بچه‌ها خبر می‌دهد، گوش تیز می‌کنم. انگار صبح دولتمان دمیده بود.


پرده سوم: کری‌خوانی در صف‌های طویل انتظار!


خودم را به خیابان فلسطین می‌رسانم، صف اگر کامل در خیابان شکل گرفته بود به خیابان جمهوری هم می‌رسید، دانشجویان مشغول گپ وگفت‌های دوستانه و دانش‌آموزان با لباس‌های متحدالشکل مشغول شوخی‌های خاص خود. غیر از فضای حسینیه و روایت تجربه حضور در دیدارهای قبلی، بحث‌های فوتبالی هم داغ بود. عده‌ای از بچه‌ها هم دقایق ابتدایی بازی امروز پرسپولیس را در همین صف‌ها از طریق گوشی‌های موبایلشان تماشا کردند.


پرده چهارم: آخر مجلس


با راهنمایی و خوش و بش مأموران، گیت‌های بازرسی را یکی پس دیگر پشت سر می‌گذارم، از دو لیوان آخر شیرکاکائو، یکی را برمی‌دارم و در صف آخرین گیت بازرسی می‌ایستم. دیدار شروع و پس از قرائت قاری، سخنران دانشجوی مراسم، سخنرانی‌اش را آغاز کرده بود. امسال اولین بار بود که پیش از شروع صحبت‌های رهبری، دو سخنران برای برنامه در نظر گرفته شده بود. یکی به نمایندگی از تشکل‌های دانشجویی و به دیگر به نمایندگی از دانش‌آموزان.


گیت آخر را با موفقیت رد کردم و در آخر مجلس جاگیر شدم. این حوالی خبری از فشردگی‌ها و فشارهای همیشگی صف‌های اول نیست. در چینش حضار، اولویت با دانش‌آموزان بود که نزدیک‌تر به رهبری با سربندهای قرمز ذلت نمی‌پذیریم نشسته بودند.


فضاسازی جذاب حسینیه امام خمینی (ره) دیدار امروز را از دیدارهای قبلی متمایز کرده‌بود. پرچم‌های مرگ بر آمریکا، انگلیس، اسرائیل، تصاویر شهدای هسته‌ای و شکست‌های آمریکا در برهه‌های مختلف تاریخی انقلاب روی دیوارهای حسینیه نقش بسته بود.


پرده آبی بالای جایگاه مزین به بخش پایانی آیه 40 سوره حج بود. وَلَینْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ ینْصُرُهُ ۗ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِی عَزِیزٌ؛ هر که خدا را یاری کند البته خدا او را یاری خواهد کرد، که خدا را منتهای اقتدار و توانایی است.


این جمله از امام که وقتی یک جمعیتی اعتماد به خدا داشته باشد، این جمعیت پشتوانه‌اش خداست و جمعیتی که پشتوانه‌اش خداست شکست ندارد هم مقابل آن به نمایش در آمده بود.


پرده پنجم: حکایت قول‌ها و قرارها


محمدصابر باغخانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی (ره) نماینده دانشجویان بود. صحبت‌هایش را با اشاره به راهپیمایی اربعین آغاز کرد از ۴۰ سال فراز و نشیب‌های فراوان انقلاب اسلامی گفت که از موانع داخلی و خارجی بسیاری عبور کرده و با فتح قلوب ملت‌ها، آرمان‌های خود را به تمام دنیا صادر کند.


یکی از قسمت‌ها جالب صحبت‌های باغخانی توصیه‌اش به دانش‌آموزان برای تأثیرگذاری در مدرسه بود. در پایان هم به رهبر انقلاب گفت: فرزندان انقلابی شما در دانشگاه‌ها هرگز از آرمان‌های انقلاب و مبارزه با استکبار دست برنخواهند داشت و آمادگی کامل خود را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی اعلام می‌کنند.


مرتضی عزیزی عضو شورای مرکزی اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان دیگر سخنران مراسم امروز بود. باصلابت پشت تریبون ایستاد از آقا درخواست کرد تا برای همه دانش‌آموزان دعا کنند تا به خیل عظیم شهدا بپیوندند و عاقبت‌بخیر شوند.


عزیزی به نمایندگی از دانش‌آموزان به آقا قول داد تا از خط مقدم استکبارستیزی عقب‌نشینی نکنند و تا آخرین قطره خون پای آرمان‌های انقلاب بایستند و تلاششان را در مسیر علم‌آموزی ادامه دهند.


پرده ششم: کارگاه آمریکاشناسی


صحبت نماینده دانش‌آموزان که تمام می‌شود نزد رهبر انقلاب می‌رود، جمعیت همه شعار ای رهبر آزاده، آماده‌ایم آماده سر می‌دهند. آقا بسم‌الله می‌گوید، همه آماده و سراپا گوش‌اند.


آقا از پیاده‌روی اربعین شروع کردند. آن را معجزه نامیدند و از دولت و ملت مهمان‌نواز عراق تشکر کردند. اما جریان‌شناسی استکبار، قسمت اصلی حرف‌های مهم امروز رهبر معظم انقلاب در دیدار دانشجویان و دانش‌آموزان را تشکیل می‌داد.


رهبر انقلاب ضمن تشریح وضعیت فعلی آمریکا با اشاره صحبت‌های اخیر فوکویاما و عقب‌نشینی در دفاع از لیبرال دموکراسی، افول امروز آمریکا و رفتارهای عجیب ترامپ را موجب بی‌آبرویی لیبرال دموکراسی به عنوان پایه تمدن غرب عنوان کردند.


رو به زوال بودن قدرت نرم آمریکا، وضعیت اقتصادی و افول جایگاه این کشور در جهان از دیگر نکاتی بود که آقا به دقت و با جزییات برای جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب تشریح کردند تا امروز کارگاه آمریکاشناسی در حسینیه امام خمینی (ره) با تدریس رهبر انقلاب برگزار شده باشد.


پرده هفتم: سفارش‌های پدر پیر جوانان


قسمت پایانی دیدار امروز توصیه‌های رهبری به جوانان و نوجوانان بود. آقا در اولین سفارششان از جوانان و نوجوانان خواستند دشمنی با امریکا را فراموش نکنند و فریب لبخند دروغین مستکبرین را نخورند.


توصیه دوم تبیین نظریه مقاومت در مقابل دشمن قوی‌پنجه بود و توصیه سوم به احساس مسئولیت در قبال موضوع پیشرفت کشور مربوط بود.


آقا در پایان از جوانان خواستند تا با کنار گذاشتن تنبلی و در نظر گرفتن نوآوری به عنوان یک اصل برای ساختن آینده ایران اسلامی آماده شوند و این نوید را دادند که آینده ایران از گذشته آن درخشان‌تر خواهد بود.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته