دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در نشست جامعه اسلامی اساتید واحد مشهد

مصباحی مقدم:بودجه دانشگاه‌های دولتی چند برابر دانشگاه‌های غیردولتی است

رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های خالی دانشگاه های غیردولتی استفاده کنیم تا هزینه‌های دولت در بحث آموزش عالی کاهش یابد.
کد خبر : 3226

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام غلامرضا مصباحی مقدم در نشست جامعه اسلامی اساتید دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، یکی از نقاط ضعف اقتصاد کشور را تصدی گری دولت در بخش های آموزش و پرورش و مراکز آموزش عالی دانست و گفت: بودجه دانشگاه های دولتی چند برابر بودجه دانشگاه های غیردولتی است، بنابراین باید از ظرفیت های خالی دانشگاه های غیردولتی استفاده کنیم تا هزینه های دولت در بحث آموزش عالی کاهش یابد.


وی پیشرفت های کشور در زمینه فناوری های نوین، نانو تکنولوژی، هوا و فضا و غیره را ناشی از رشد علمی و خود باوری اساتید و جوانان کشور عنوان کرد و گفت: بعد از انقلاب خلاقیت افکار و ذهن ها از بالقوه به بالفعل تبدیل شد و حتی 4 دانشمند هسته ای کشور که ترور شدند ، متولد بعد از انقلاب اسلامی بودند.


رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از اینکه در اقتصاد هنوز به خود باوری نرسیده ایم و این یک ضعف جدی است، اظهار کرد: البته نظریه پرداز اقتصادی داریم ولی این نظریه پردازان فلسفه علمی بومی و درونی ندارند.








سفرهای خارجی برخی مدیران دستگاه های اجرایی گاهی تا آبدارچی و پستچی نیز پیش می رود و هزینه های همایش هایی که خروجی قابل توجهی ندارند نیز یکی از موارد اسراف در بودجه کشور است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشور دارای ظرفیت های بسیاری در اقتصاد است که متاسفانه از آن بهره برداری مطلوب نمی شود، افزود: حتی بودجه عمومی دولت هزینه های اضافی بسیاری دارد که قابل صرفه جویی است.


وی ادامه داد: سفرهای خارجی برخی مدیران دستگاه های اجرایی گاهی تا آبدارچی و پستچی نیز پیش می رود و هزینه های همایش هایی که خروجی قابل توجهی ندارند نیز یکی از موارد اسراف در بودجه کشور است.


رییس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اظهار اینکه بدون اراده دولت و مجلس طرح و ایده ای عملیاتی نمی شود، افزود: اگر بتوانیم بودجه سال آینده کشور را بدون اتکا به درآمدهای نفتی به تصویب برسانیم قطعا از فشارهای غرب در این زمینه رهایی می یابیم.


وی با اشاره به اینکه ما نباید خود را به اندیشه های وارداتی نیازمند بدانیم از استادان و اندیشمندان خواست برای استقلال و عزت کشور راه حل ارائه کنند چرا که نخبگی ایران بالاتر از میانگین نخبگی جهان است و خروج از وابستگی به درآمدهای نفتی با اراده ملی و مدیریت و روحیه جهادی امکان‌ پذیر است.



نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان برنامه به سوالات اساتید جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد پاسخ گفت.


در این مراسم که در سالن اجتماعات دانشکده فنی مهندسی واحد مشهد برگزار شد، آیت الله معصومی رییس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی خراسان رضوی، دکتر حلمی نماینده ریاست دانشگاه در هیات امنای استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و چند تن از مسئولان واحد مشهد و اساتید جامعه اسلامی حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته