دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
محمودرضا کبیری یگانه*

سومین تجربه

علمای جهان تشیع! آیا حواستان است که با کشیدن مباحث فلسفی و تخصصی خود به درون جامعه، به‌طور ناخواسته چه فشار و هیاهویی را در کالبد جامعه به وجود می‌آورید؟
کد خبر : 322585
IMG17042173.jpg

گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دانشگاه و دانشگاهیان را از خودتان بدانید و با کشیدن مباحث فلسفی و علمی به درون دانشگاه‌ها با پیوند زدن مجدد حوزه و دانشگاه، قدم به عصر نوینی بگذارید.


ما در ایران سومین تجربه حکومت دینی را می‌گذرانیم! هر بار که حکومت دینی، از ایران رخت بربسته است، چند صد سال طول کشیده تا مردم مجدداً به حکومتی دینی بازگردند. این امر نشان می‌دهد مردم ایران با دین مشکلی ندارند اما با منادیان دینی و افرادی که با نام دین، کام مردم را تلخ می‌کنند به شدت مشکل دارند.


روی سخنم با برخی از علمای حوزه‌های علمیه تهران، قم، مشهد، اصفهان، تبریز، نجف، کربلا و ...... است. علمای جهان تشیع! آیا حواستان است که با کشیدن مباحث فلسفی و تخصصی خود به درون جامعه، به‌طور ناخواسته چه فشار و هیاهویی را در کالبد جامعه به وجود می‌آورید؟ آیا واقعاً این‌قدر سخت است که در میان خودتان مباحث طلبگی خود را حل‌وفصل کرده و با یک زبان واحد در جامعه سخن بگویید؟ آیا به‌راستی کار سختی است که با استفاده از دو سنگر حوزه و دانشگاه، به رفع اختلاف‌نظرهای خود بپردازید؟


مگر مقام معظم رهبری بارها و به دفعات در دو دهه اخیر از حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها نخواستند تا دوشادوش یکدیگر حرکت کنند و به مثال بال‌های حمایتگر از یکدیگر، به رفع مشکلات و سؤالات جامعه برآیند؟


مگر مسیحیت چه کاری می‌کند. آن‌ها نیز می‌نشینند و با هم بحث می‌کنند و در نهایت با نشان دادن یک دود سفید! اعلام می‌کنند که به نتیجه رسیده‌اند. به همین سادگی!!!


حال شما را چه شده که به جای ورود پیدا کردن به مسائل اصلی جوامع شیعه و فقرزدایی از آن و بسط و گسترش فرهنگ ناب شیعه اثنی عشری، دائماً به دنبال کشیدن مشکلات خود به درون لایه‌های زیرپوستی جامعه‌ای هستید که سخت بیمار است و به طبیبان کاربلد محتاج است! هنوز نتوانستید با هم کنار بیایید که شیعه سکولار می‌تواند باشد یا خیر؟ و یا موضوع ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری به کجا می‌خواهد برسد؟


فکر نمی‌کنید این مباحث و درگیری‌هایی که دارید و الآن در تمام سطوح جامعه رخ نشان داده است، قلب امام زمان (عج) را به درد می‌آورد؟ آیا هنوز درک نکرده‌اید که ما تنها حکومت شیعه جهان هستیم؟


آیا دقت کردید که سیاست‌گذاری‌های دینی که باید انجام می‌دادید و ندادید، چه بلایی به سر سیستم بانکداری کشور آورده است؟ می‌دانید که سیستم پولی و بانکداری که الآن در تمام جهان استفاده می‌شود کاملاً توسط اندیشمندان یهودی، از بطن اسلام بیرون آورده شده و آنجا به نمایش گذاشته شده است و همین جماعت به دلیل ضعف و درگیری‌های دائمی شما با هم! تمام سیستم پولی کشور و جهان شیعه را با نزول و ربا، به لجن کشیدند؟ می‌دانید یا نه که نان حرام به همین سادگی وارد زندگی تک‌تک مردم کشور شده و سیستم بانکداری‌مان، با ابزار یهود، بنای انحطاط کشور شده است؟


درباره مسائل اجتماعی و فرهنگی نظیر انواع ازدواج سفید و ساندویچی و فرهنگ برهنگی و رایاقلدری و فمینیسم نوع عقب‌افتاده و اولیه که لااقل برای ۵۰ سال پیش هست حرفی نمی‌زنم تا سوءتعبیر نشود!!!!


آقایان...


خواهش می‌کنم تا دیرتر نشده، صحیفه امام روح‌الله را یک‌بار دیگر بخوانید. مردم در کشور گرسنه هستند. مردم در وضع‌های بسیار بدی زندگی می‌کنند. مردم با یکدیگر درگیر شده‌اند. در یک‌کلام! مردم سرگردان هستند.


از تاریخ درس بگیریم، پیش از آنکه درس تاریخ شویم.


* دانش‌آموخته مدیریت رسانه


انتهای پیام/4071/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته