دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 آبان 1397 - 15:29
دبیر شورای صنفی خبرداد:

عدم حفظ کرامت دانشجویی در دانشگاه حکیم سبزواری

دبیر شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری مشکل اصلی دانشجویان این دانشگاه را عدم حفظ کرامت دانشجویی توسط حوزه معاونت دانشجویی بیان کرد.
کد خبر : 321939
photo_2018-10-30_15-03-56.jpg

اقدس سیدی در گفتگو با خبرنگار حوزه صنفی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا در خصوص اعتراضات دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری، اظهار کرد: یک سال است که شورای صنفی دانشجویان با پیگیری مشکلات دانشجویان این دانشگاه از معاونت دانشجویی این دانشگاه با این جواب مواجه می‌شوند که: «ما نمی‌خواهیم این مشکلات رفع شود.» پس‌ازاین مسائل شخصی دانشجویان را معاونت دانشگاه پیش می‌کشد.


وی افزود: معاونت این دانشگاه به‌جای جواب قانع‌کننده، دانشجویان را به سمت پرونده‌سازی می‌کشد و مشکل اصلی دانشجویان عدم حفظ کرامت دانشجویی توسط حوزه معاونت دانشجویی است.


دبیر شورای صنفی این دانشگاه در خصوص مشکلات دانشجویان گفت: دانشجویان نسبت به کیفیت غذا اعتراض دارند. طی یک ماه گذشته دانشجویان حتی یک وعده‌غذای مناسب نخورده‌اند.


سیدی با بیان اینکه دانشجویان هزینه بیشتری نسبت به سال قبل پرداخت می‌کنند، گفت: در گذشته همراه غذا؛ میوه، نوشابه و دلستر به دانشجویان داده می‌شد که دیگر از آن خبری نیست، البته با خبر اعتراض و قرار تجمع، همراه غذا دو نوع میوه به دانشجویان داده شد که این نوعی مظلوم‌نمایی مسئولان است.


وی در بیان دیگر مشکلات دانشجویان این دانشگاه گفت: خوابگاه این دانشگاه فاقد اینترنت پرسرعت است؛ به علت اینکه تعداد مودم‌های اینترنت کم است. این موضوعی است که شورای صنفی دانشجویان چند سال است که با عناوین مختلف به گوش معاونت دانشگاه می‌رساند، اما این مشکل رفع نمی‌شود.


دبیر شورای صنفی افزود: با توجه به اینکه منطقه این دانشگاه سرد است، شوفاژ و وسایل گرمایشی در خوابگاه‌ها وجود ندارد. در خوابگاه گلستان شوفاژها را جمع کرده‌اند و برای نصب مجدد و راه‌اندازی آن اقدامی نمی‌کنند.


سیدی در بیان مشکل دیگری که دانشجویان در این دانشگاه با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند گفت: سیستم امتیازبندی که دانشگاه برای دانشجویان دوره روزانه تصویب کرده است بدین شکل است که دانشجویان بومی در اولویت گرفتن خوابگاه‌های دانشگاه هستند، خوابگاه‌هایی که از امکانات بهتر و هزینه کمتر برخوردار است و دانشجویان غیربومی باید به خوابگاه‌های خودگردان بروند.


وی در ادامه بیان کرد: در خوابگاه‌های خودگردان نیز دانشجویان اتباع خارجی در اولویت قرار دارند؛ زیرا به‌گفته دانشگاه، دانشجویان اتباع خارجی برای دانشگاه درآمدزایی دارند؛ اوایل ترم، دانشجویان پسر دانشگاه به علت نبود خوابگاه در نمازخانه دانشگاه ساکن بودند.


سیدی توضیح داد: پاسخ دانشگاه در خصوص اعتراض نسبت به وضع خوابگاه‌های دانشگاه به دانشجویان این بود که: «به مسائل بین‌الملل کشور با این رفتارها ضربه می‌زنید».


لازم به‌ ذکر است در کانال تلگرام شورای صنفی دانشگاه حکیم سبزواری خبر از جلسه و پیگیری حل مشکلات منتشر شده است؛ در این پیام آمده: «پیرو اتفاقات و اعتراضات دانشجویی روز یکشنبه و پیگیری شورای صنفی، صبح دیروز به درخواست حوزه ریاست، جلسه‌ای مشترک با حضور فعالان دانشجویی و اعضای شورای صنفی برگزار شد که با تأیید و تأکید حوزه ریاست بر صنفی بودن کامل اتفاقات روز اعتراض، ضمن وارد دانستن انتقادات، قول به مساعدت و پیگیری دادند».


در ادامه این پیام آمده است: «همچنین در پایان این جلسه معاونت دانشجویی این دانشگاه ضمن تعیین زمان هفتگی برای جلسات مشترک با اعضای شورا، قول به مساعدت و پیگیری هرچه سریع‌تر برای چاره‌جویی و برون‌رفت از این وضعیت را داد».


انتهای پیام/4084/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
نظرات بینندگان ۰ نظر
محمد
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۱
۰
دمممممتون گرم که صدای دانشجویید
یک دانشجو
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۲
۰
واقعا ما در عذابیم
هلدینگ شایسته