دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد در گفت‌و‌گو با آنا:

دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی پیش‌گام است

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصاد دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی، راه‌اندازی کرسی‌های آزاد‌اندیشی را در راستای ایجاد فضای مناسب برای تبادل افکار در دانشگاه‌ها دانست.
کد خبر : 32068

دکتر فریدون رهنمای رودپشتی درباره راه‌اندازی کرسی‌های آزاد اندیشی و تشکیل شورای آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا گفت: اجرای این برنامه‌ها در راستای فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید ایشان بر توسعه کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها صورت گرفته است.


معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه این موضوع براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی است، ادامه داد: این مسئله برای آزاد اندیشی در کشور مطرح شده و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسیده است. دانشگاه آزاد اسلامی نیز مثل همیشه، پیش‌گام این موضوع است.


وی با اشاره به تاکیدات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای پیگیری کرسی‌های آزاد اندیشی بیان کرد: در حال حاضر شورای عالی کرسی‌های آزاد اندیشی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شده و زیر نظر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی فعالیت می‌کند و آیین‌نامه و ساختار این شورا به تصویب کمیسیون دائمی هیئت امنای دانشگاه نیز رسیده است.


رهنمای رودپشتی در توضیح نحوه فعالیت این کرسی‌ها افزود: این فضا بستر مناسبی است تا شرایط علمی و سالمی برای کار افراد آزاد اندیش فراهم شود. کرسی‌های آزاد‌اندیشی یک فلسفه است تا دانشگاه به غایت خود یعنی تضارب افکار، تبادل اندیشه و تولید فکر برسد.


معاون برنامه‌ریزی دانشگاه آزاد کرسی‌های آزاد‌اندیشی دانشگاه آزاد را یک نوع اتاق فکر دانست و تصریح کرد: شورای آزاد اندیشی دانشگاه وظیفه دارد هماهنگی لازم برای تبادل فکر بین گروه‌های علمی متنوع در حوزه‌های مختلف را ایجاد کند و این ساختار به نحوی تعریف شده که تمام فعالیت‌ها در این زمینه به صورت سازمان‌ یافته صورت گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته