دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
در گفت‌وگو با آنا

پهلوان: 200 هزار دانشجوی ورزشکار شناسنامه‌دار در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند

مدیرکل ورزش همگانی و قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود 12هزار ورزشکار در مسابقات کشوری تحت پوشش این دانشگاه فعال هستند و به طور رسمی 200هزار بازیکن شناسنامه‌دار در بازی‌های ورزشی فعالیت مستمر دارند.
کد خبر : 32037

دکتر محمدرضا پهلوان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با توجه به برگزاری مسابقات تیمی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی افزود: معاونت ورزش دانشگاه آزاد اسلامی امسال در رویکردی جدید برای توسعه کمی و کیفی رشته‌های ورزشی و رقابت بیشتر و ایجاد انگیزه به ویژه در رشته‌های تیمی که در بین دانشجویان متقاضی زیادی دارد، مسابقات را در سه دسته برگزار می‌کند.


پهلوان عنوان کرد: 35 رشته ورزشی در سه دسته الف، ب، ج در دانشگاه آزاد اسلامی فعالیت می‌کنند که گروه الف هر ساله به لحاظ تعداد مخاطبان و علاقه‌مندی دانشجویان در اکثر واحدها برگزار می‌شود و گروه ب و ج به صورت متناوبی و فاصله سال‌های بیشتر صورت می‌گیرد.


مدیرکل ورزش همگانی و قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی این سیاست‌گذاری و نوع اجرا را در روند بازی‌ها بسیار موثر ارزیابی کرد و گفت: طبق گزارش‌های فنی رسیده از همکاران، شرکت کنندگان باانگیزه بیشتر و تلاش‌های مضاعف‌تری در مسابقات حضور پیدا می‌کنند.








پهلوان از رسمی شدن ورزش همگانی در سطح دانشگاه‌ها، استان‌ها و کشور خبر داد و گفت: در پایان همین ماه یک مرحله مسابقه کشوری طناب‌کشی و دارت در واحد قائم‌شهر برگزار می‌شود

پهلوان با بیان این نکته که دانشگاه آزاد اسلامی با ارتقاء سطح معاونت توانسته با برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های نو، فصل جدیدی را ایجاد کند، ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی تنها موسسه آموزشی عالی است که در مقایسه با سایر موسسات از لحاظ کمی و کیفی در بحث ورزش توسعه و گسترده عمل کرده است.


وی از رسمی شدن ورزش همگانی در سطح دانشگاه‌ها، استان‌ها و کشور خبر داد و به آنا گفت: در پایان همین ماه یک مرحله مسابقه کشوری طناب‌کشی و دارت در واحد قائم‌شهر برگزار می‌شود.


پهلوان اضافه کرد: با توجه به اینکه رویکرد معاونت ورزش در مسابقات قهرمانی یک رویکرد حرفه‌ای است در تلاش هستیم تا دانشجویان را در ورزش قهرمانی فعال نگه داریم و با حضور بیشترشان در تمرینات از آنان در تیم‌های حرفه‌ای استفاده کنیم.


مدیرکل ورزش همگانی و قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سال گذشته تعداد 100 بازیکن دانشگاه آزاد اسلامی در بازی‌های آسیائی و اینچئون حضور داشتند و برای کشور مقام کسب کردند که البته این تعداد روز به روز افزایش پیدا می‌کند که این موضوع باعث افتخار است.


این مسئول از اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در بین موسسات آموزش عالی می‌تواند در کنار ارتقاء سطح علمی و فرهنگی در حوزه ورزش نیز قدم‌های بیشتر و موثرتری بردارد ابزار خرسندی کرد.


پهلوان که در حاشیه بازدید از برگزاری مسابقات دسته دوم هندبال قهرمانی دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور در واحد قائم‌شهر با آنا گفت‌وگو می‌کرد، برای فراهم کردن امکانات مناسب برای میزبانی سه دسته از مسابقات هندبال تشکر و اظهار کرد: این واحد با دارا بودن امکانات ورزشی و یک مجتمع ورزشی خوب یکی از واحدهای ممتاز برای برگزاری مسابقات کشوری، استانی محسوب می‌شود.


وی اظهار کرد: با تدابیر و حمایت‌های رئیس دانشگاه و توجه ویژه‌ای که به موضوع ورزش دارند و همت همکاران در واحدها سطح کمی و کیفی مسابقات در دانشگاه آزاد اسلامی بی‌نظیر و نسبت به سالیان گذشته کیفیت بیشتری داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته