دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
یک تشکل دانشجویی:

ارمغان تفکر آخوندی حقارت و ذلت کشور بود

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه‌ای خطاب به آخوندی نوشت: باید با حضور در دانشگاه و محاکمه در انظار دانشگاهیان پاسخ‌گوی عملکرد نابودگرانه خود در حوزه زیرساخت‌های کشور باشید.
کد خبر : 319703
13970627000393_Test_PhotoN.jpg

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در نامه ای سرگشاده خطاب به وزیر مستعفی مسکن و شهرسازی اذعان کرد: باید با حضور در دانشگاه و محاکمه در انظار دانشگاهیان پاسخ‌گوی عملکرد نه‌تنها ضعیف بلکه نابودگرانه خود در رابطه با زیرساخت‌های کشور در زمینه مسکن، راه و شهرسازی باشید.


در ابتدای این نامه خطاب به  آخوندی آمده است: مطلع شدیم که در نامه‌ای اعلام استعفا کرده‌اید و علت این کار خود را پافشاری به عقاید لیبرالی حتی در دوران تحریم دانسته‌اید؛ اما باید بدانید که نمی‌توانید بدون ارائه توضیحات درباره عملکرد خود در معطل‌کردن ظرفیت‌های پیشرفت کشور به راحتی از زیر بار مسئولیت فرار کنید. سوال ما از دستگاه‌های نظارتی این است که چگونه یک نفر می‌تواند در طول نزدیک ۱۰ سال یک وزارتخانه را اشغال کند و سیاست‌هایش به قول خود در خلاف مسیر کلان کشور باشد و به‌راحتی و باخیال راحت و به‌صورت شاکی که مسیر کشور خلاف تدابیر حکیمانه ایشان است مدعیانه استعفا دهد؟ 


در ادامه آورده است: با وجود چنین خلأیی در کشور که مسئولان به هیچ‌جا پاسخ‌گوی عواقب تصمیمات خود نیستند، شما باید با حضور در دانشگاه و محاکمه در انظار دانشگاهیان پاسخ‌گوی عملکرد نه‌تنها ضعیف بلکه نابودگرانه خود در رابطه با زیرساخت‌های کشور در زمینه مسکن، راه و شهرسازی باشید تا مسئولان دیگر بدانند اولاً فقط با شعار و توهین به دیگران نخواهند توانست عقاید و برنامه‌های خلاف سیاست‌های کلی نظام را پیگیری کنند و منجر به کند شدن قطار انقلاب در رسیدن به آرمان‌های انقلاب اسلامی شوند و ثانیاً بدانند جوانان و دانشجویان آگاه و بیدار جمهوری اسلامی مصمم هستند و با عبرت‌گیری از نزدیک به ۱۰ سال وزارت شما در دولت‌های هاشمی رفسنجانی و حسن روحانی دیگر حاضر نیستند با پیگیری تفکرات امثال شما حقارت و ذلتی را برای کشور به ارمغان آورند.


 جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران در این نامه سرگشاده سوالاتی را از وزیر راه مستعفی دولت مطرح و عنوان کرد: 


1- بی انگیزگی در اداره امور و وزارتخانه که البته خود در نامه استعفا هم به این نکته اذعان داشتید.دکتر آخوندی! شما علت این بی‌انگیزگی را عدم همراهی هیأت دولت با برنامه‌ها و عقاید خود دانستید؛ اما آیا واقعا این دلیل اصلی بود یا نگاه سیاست‌زده و بی‌برنامگی و عدم مسئولیت‌پذیری شما و شکست سیاست‌های مفتضح لیبرالی و عملکرد نابودگرانه شما در حوزه زیرساخت‌های کشور؟


2- عدم پاسخ‌گویی به مردم که برخورد زننده و خشن و متکبرانه شما با خبرنگاران به این راحتی از اذهان مردم فراموش نخواهد شد و شما به خاطر ترسیم چهره‌ای غیرمسئولانه از دیگر کارگزاران نظام اسلامی در افکار مردم، باید عذرخواهی کنید و پاسخ‌گو باشید. 


3- عدم توانایی در مواجهه با بحران‌ها در سیستم حمل‌ونقل کشور. به طور مثال حادثه قطار مشهد سمنان که 50 نفر جان دادند آیا درست است که در آن قطار حتی یک چکش هم نبود که مردم بتوانند جان خود را نجات دهند؟ چرا سانحه‌های دردناک ریلی در محوری اتفاق افتاد که هزینه ابهام‌آمیز تجهیزات سیگنالینگ آن مورد سوال بوده است و بلاک‌بندی این مسیر به عنوان افتخار مدیریتی وزارت قلمداد می‌شد ولی همین بلاک‌بندی به دلیل سوءمدیریت و برنامه‌ریزی موجب سانحه شد؟


 4- بسته شدن اتوبان‌های منتهی به پایتخت و شرایط فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در بارندگی حال و روز مدیریتی این وزارتخانه در دوران وزارت شما را به‌خوبی به نمایش گذاشت.


5- عدم نظارت بر سیستم ناوگان هوایی.آقای دکتر! آیا صحیح است که از وعده خرید 200 فروند هواپیما بوئینگ، ایرباس و ای تی آر فقط ۱۶ فروند، محقق شد؟ علت اینکه توافق‌های خرید هواپیما را مخفی انجام داده بودید، چه بود؟


6- رواج اشرافیگری و حشر و نشر با سرمایه‌داران. همان‌طور که مستحضرید اشرافی‌گری ویروسی بسیار خطرناک است که به قول جهانگیری در حکومت علوی، کارگران و مسئولان نه خود باید اهل اشرافی‌گری باشند و نه با چنین کسانی مراوده داشته باشند و به فرموده امام خمینی(ره) آن روزی که دولت توجه به کاخ پیدا کرد آن روز باید فاتحه دولت و ملت را بخوانیم.‌


7- روشن کردن اذهان از شبهات مربوط به حلال یا حرام بودن ویلای لواسانات و شرکت های بی شمار و پیمانکاری های حضرتعالی، خانواده محترمتان و شرکای شما. آقای دکتر آخوندی! نقش فرزند شما در قراردادهای وزارتخانه چه توجیهی داشت؟


  8- آیا این خبر صحیح است که با دادن فرصت به آقازاده‌ها مسبب فلج کردن تولید ملی و بیکار کردن کارگران در واردات ریل‌های بی‌کیفیت از هندوستان که نتیجه آن افول تولید ذوب‌آهن اصفهان بود شده اید؟


9- رواج فسادهای مالی و رشوه‌دادن. آیا درست است که به برخی از قضات، پیشنهاد خانه‌ای را به‌عنوان رشوه داده‌اید تا هوای شما را داشته باشند؟ که البته قضات با رد پیشنهاد شما شرافت خود را به فروش نگذاشته‌اند؟


10- محروم‌کردن تعداد زیادی از مردم از نعمت خانه با تعطیلی طرح مسکن مهر و به سرانجام نرساندن آن. شما فرموده بودید که می‌خواهیم هر سال 600 هزار واحد مسکونی احداث کنیم و مسکن اجتماعی را مطرح کرده‌اید؛ در طول این چند سال آجری روی آجر مسکن کارگران و مظلومان قرار نداده‌اید چون اعتقادی به کارگران و مظلومان نداشتید و ندارید. شما فرمودید در مسکن مهر فقط به کمیت توجه شده، ما می‌خواهیم به کیفیت توجه کنیم. به مردم پاسخ دهید. گفتید دولت در حال بررسی مسکن مهر است که ادامه دهد یا نه. این بررسی به نتیجه‌ای منتج شد؟ چشم مردم به نتیجه، تصمیم‌گیری و تدبیر شما و همکارانتان خشک شد.


جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران افزوده است: 11- عدم ارائه طرح جامع مسکن و مدلی کارآمد برای احیای بافت‌های فرسوده. شما که برنامه‌ای نداشتید چرا وقت ملت و کشور را تلف کردید؟ آیا این خبر صحیح است که دو میلیون واحد مسکونی خالی داریم؟ وزیر مستعفی، چرا برای این واحدهای مسکونی برنامه‌ای نداشتید تا به درد فقرا بخورد آیا جز به فکر جیب سرمایه داران بودید که البته در نامه استعفا خود به این نکته هم اشاره کردید که معتقد به بازار آزادی هستید که نتیجه‌ای جز له شدن مستضعفان و شکم‌باره شدن سرمایه‌داران نبود.


12- شما با دلبستگی بیش از حد خود به تفکر منحوس لیبرال و نادیده گرفتن توانایی‌های جوانان و سایر ظرفیت‌های این مرز و بوم در طول این چند سال، ناکارآمدی و ضعف این تفکر را به همه نمایاندید چرا شما و همفکران بالاشهرنشینتان دست از سر این مملکت برنمی‌دارید تا جوانان این کشور، با سرعت بیشتر این کشور را به اوج پیشرفت و اقتدار برسانند. چرا دائماً با تحلیل‌های کج و معوج و لیبرالی خود چوب لای چرخ پیشرفت و استقلال کشور می‌گذارید؟ عبرت بگیرید و دست از سر این انقلاب و این مردم بردارید.


این‌ها مواردی از سوالات جوانان و دانشجویان و قشر فرهیخته دانشگاهی این مرز و بوم از شما به عنوان وزیر این کشور است که انتظار دارد شما با حضور در دانشگاه پاسخ‌گوی این سوالات و دیگر ابهامات باشید.


 در پایان این نامه آمده است: شما به عنوان هیأت علمی دانشگاه تهران که فرصتی پیدا کردید تا اندیشه‌های خود را در معرض آزمون قرار دهید، امیدواریم دریافته باشید که این اندیشه‌ها در پیشرفت کشور نه تنها کارآمد و پیش برنده نیست بلکه نتیجه‌ای جز عقب‌ماندگی و وابستگی در برنخواهد داشت و امیدواریم با بازگویی نتیجه عملکرد خود برای دانشجویان، بازدارنده نسل جدید از ادامه مسیر خود باشید تا با عبرت‌گیری از شما، سازندگان و آبادگران مسیر پیشرفت کشور باشند. جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران آمادگی خود را در برای برپایی این محاکمه و دادن فرصت و تریبون به شما برای پاسخ‌گویی و دفاع از عملکرد و اندیشه‌های خود اعلام می‌دارد و البته امیدواریم با تصمیم به دور از منطق لوله کردن و شکایت، پاسخگو باشید.
انتهای پیام/4007/


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته