دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران:

بزرگترین مشکل شرکت‌های دانش‌بنیان، یافتن شریک و انتقال پول است

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: بزرگ‌ترین مشکلی که شرکت‌های دانش‌بنیان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند پیدا کردن شریک در کشورهای هدف و حل مسائل نقل‌و‌انتقال بانکی است.
کد خبر : 317587

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سورنا ستاری صبح امروز در افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه فناوری نانو که در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: خوشحالیم که امروز نمایشگاه نانو آغاز به کار کرد؛ چراکه ایران در حوزه تولید علم و مقالات ثبت‌شده حوزه نانو، رتبه چهارم دنیا را دارد. اتفاق بزرگی که طی این سال‌ها در این حوزه افتاده این است که علاوه بر رشد تولید علمی، فروش محصولات نانو به 13 میلیارد ریال رسیده، این عدد از هدف‌گذاری‌‌های این حوزه بالاتر بوده است. 


معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در ادامه گفت: در حوزه نانو حجم صادرات به 65 میلیون دلار رسیده است. یکی از رویدادهای مهمی که در این حوزه پیگیری می‌شود، تجاری‌سازی محصولات است که افزایش تعداد شرکت‌ها به این موضوع کمک می‌کند.


وی درخصوص تخصیص ارز به شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: موضوع فروش صنعتی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که در شرکت‌های دانش‌بنیان اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده و اتفاق خوبی که در سال گذشته رقم خورده، فروش محصولات تا مرز یک هزار و 400 میلیارد تومان بوده است. تجاری‌سازی این محصولات با حمایت از بخش خصوصی انجام می‌شود که خوشبختانه پیشرفت خوبی در این زمینه داشتیم و برای تأمین ارز مورد نیاز شرکت‌های دانش‌بنیان اکوسیستمی در این شرکت‌ها ایجاد شده که متکی به دولت نیست.


ستاری تصریح کرد: با اینکه مسائل ارزی تأثیر منفی بر اکثر موضوعات کشور گذاشته، اما میزان تأثیر نوسانات ارزی بر شرکت‌های دانش‌بنیان بسیار کمتر از دیگر مسائل بوده است.


وی درباره تحریم‌های آمریکا توضیح داد: تحریم‌ها پیش از این نیز شروع شده و اتفاق خاصی در سیزدهم آبان نمی‌افتد. هفته گذشته به آفریقا سفر کردم و در این سفر دنبال بازار خوب و توسعه صادرات و تأمین اعتبار برای شرکت‌های دانش‌بنیان بودیم. بزرگ‌ترین مشکلی که شرکت‌های دانش‌بنیان با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، پیدا کردن شریک در کشورهای هدف و حل مسائل نقل و انتقال بانکی است.


وی درباره ایجاد خطوط اعتبار بانک مرکزی با معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور گفت: خطوط اعتباری متعددی از بانک‌ها گرفته شده و در حوزه صندوق توسعه هم خطوط خوبی برای تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان ایجاد شده است.


انتهای پیام/  4085/ 4040/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته