دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
مدیر دبیرخانه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان:

دانشجویان ایده‌پرداز وارد حوزه کسب‌وکار می‌شوند

مدیر دبیرخانه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان گفت: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان امسال با همکاری دانشگاه تهران برگزار می‌شود.
کد خبر : 317039

شادی جمیلی در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گفت: جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.


مدیر دبیرخانه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان افزود: بنیاد نیکوکاری جمیلی سال گذشته این جشنواره را با همکاری صندوق پژوهشگران و فناوران کشور برگزار کرد و امسال این جشنواره با همکاری دانشگاه تهران، پارک علمی و فناوری دانشگاه و بنیاد حامیان دانشگاه تهران برگزار می‌شود. هدف از برگزاری این جشنواره حمایت از ایجاد کسب‌وکارهای فناورانه دانشی و ترویج فرهنگ کارآفرینی و به‌منظور تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف تبدیل دارایی‌های فکری به ثروت، است.


جمیلی در خصوص سرفصل‌های شرکت در این جشنواره نیز گفت: این جشنواره در پنج شاخه شیمی، زیست، علوم کامپیوتر (ریاضی، آمار، علوم کامپیوتر) زمین‌شناسی و فیزیک برگزار می‌شود و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی می‌توانند ایده‌ها و برنامه‌های خود را که منجر به ایجاد کسب‌وکار شود را به این جشنواره ارائه کنند.


وی با اشاره به اینکه این جشنواره هفتم آبان در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار می‌شود؛ ادامه داد: علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره می‌توانند ایده‌های خود را تا ۳۰ مهر به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند و ۳۰ آبان و اول آذر نیز در استارت‌آپ این جشنواره شرکت کنند.


جمیلی با اشاره به اینکه ایده‌های رسیده از سوی دانشمندان جوان توسط اساتید برجسته دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه تهران بررسی می‌شود ادامه داد: ایده‌هایی که بررسی می‌شود علاوه بر اینکه باید از نظر علمی و منطقی قابل دفاع باشند باید قابلیت ایجاد کسب‌وکار را داشته باشند زیرا یکی از مهم‌ترین برگ خریدهای بررسی ایده‌ها توانایی آن‌ها برای ایجاد کسب‌وکار است.


مدیر دبیرخانه جشنواره اندیشمندان و دانشمندان جوان در ادامه اضافه کرد: از شرایط حضور در جشنواره این است که حتماً شرکت‌کنندگان زیر ۴۰ سال سن و ایده‌هایشان در چهارچوب علوم پایه باشد.


یکی‌دیگر از مهم‌ترین فاکتورها این است که ایده‌ها خام نباشند و بتوانند در استارت‌آپ قرار بگیرند.


وی در ادامه تصریح کرد: ایده‌های مطرح‌شده پس از ارسال مورد داوری قرار می‌گیرند و برگزیدگان آن نیز می‌توانند در پارک علم و فناوری دانشگاه تهران مستقر شوند و هزینه آن را نیز بنیاد خیریه جمیل می‌پردازد.


انتهای پیام/4087


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته