دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 مهر 1397 - 10:30

ربات چشم درشت مجهز به الکسا می‌شود

شرکت انکی وکتور دو روز دیگر ربات بامزه و هوشمند خود را به بازار عرضه می‌کند.
کد خبر : 317000
dims.jpg



به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از انگجت، ربات‌های اسباب‌بازی زیادی در بازار وجود دارد؛ اما هیچ‌کدام ظاهر بامزه انکی وکتور را ندارند. چشم‌های بزرگ و براق این ربات ظاهری شبیه به شخصیت کارتونی معروف پیکسار «وال‌ای» را به آن داده است. البته نباید گول ظاهر این ربات بامزه را بخورید؛ چراکه قرار است انکی وکتور مجهز به هوش مصنوعی شود و با دستیار هوشمند الکسا ادغام شود.


بوریس سافمن مدیر اجرایی شرکت انکی در پستی در وبلاگ خود اعلام کرد که بسیاری از کاربران درخواست یکپارچه‌سازی این ربات با الکسا را داده بودند. به گفته وی، انکی در حال کار با آمازون درباره ادغام الکسا و ربات است؛ اما این کار هنوز در مراحل اولیه قرار دارد.
سافمن می‌داند که تنها داشتن ظاهر و شخصیت بامزه برای یک ربات کافی نیست و انکی وکتور باید در سال‌های آینده تکامل یابد. شرکت انکی به‌طور مرتب این ربات را به‌روزرسانی خواهد کرد. بدین‌ترتیب ربات فعلی در مقایسه با پیشرفت‌هایی که طی سه سال آینده می‌کند، بسیار ابتدایی به نظر خواهد رسید. انکی قصد دارد تا پایان سال آینده آپدیت الکسا را آماده کند.
این شرکت می‌خواهد ویژگی‌های دیگری برای این ربات فراهم کند از جمله تشخیص حیوان خانگی، نظارت بر خانه، پیام‌رسانی، دوربین 360 درجه و شناسایی آهنگ و موسیقی. این ربات بامزه 12 اکتبر (20 مهر) با قیمت 250 دلار به بازار ارائه خواهد شد.


انتهای پیام/4021/ن
 


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته