دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
17 مهر 1397 - 09:40
شهردار تهران:

ساختمان‌های فرسوده تهران به کارخانه نوآوری تبدیل می‌شوند

شهردار تهران گفت: ساختمان‌های فرسوده شهر تهران پس از نوسازی به کارخانه نوآوری تبدیل شوند و در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.
کد خبر : 316659

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، سیدمحمدعلی افشانی در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری بین معاونت علمی و فناوری ریاست‌‌جمهوری و شهرداری تهران که صبح امروز در محل معاونت علمی برگزار شد، گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه توافق شد تا ساختمان‌های فرسوده شهر تهران پس از نوسازی به کارخانه نوآوری تبدیل شوند و در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار گیرد.

شهردار تهران ادامه داد: معاونت علمی و فناوری رئیس‌جمهور از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند تا آنها در بافت‌های ناکارآمد حضور پیدا کنند؛ البته شرکت‌های دانش‌بنیان ممکن است از لحاظ مالی مشکلاتی داشته باشند که به همین خاطر در ازای ساختمان‌ها، پولی دریافت نمی‌شود. بخشی از سهام این شرکت‌ها به شهرداری تعلق می‌گیرد و شهرداری از درآمد شرکت‌ها برای توسعه زیرساخت‌های دانش‌بنیان استفاده می‌کند.

وی افزود: درصد سهامی که شهرداری از شرکت‌های دانش‌بنیان دریافت می‌کند، هنوز مشخص نشده ولی بسته به‌میزان درآمد هر یک از این شرکت‌ها و متناسب با ملکی که در اختیار آنها قرار گرفته است، درصد سهام متغیر است. هنگامی که شرکت‌ها از حالت نوپا خارج شوند، مبلغ سهام از آنها دریافت می‌شود و شهرداری نیز برای ایجاد مراکز نوآوری جدید و کمک به دیگر شرکت‌های دانش‌بنیان از مبالغ سهام آن شرکت‌ها استفاده می‌کند.

شهردار تهران ادامه داد: این‌کار سبب می‌شود تا جوانان به‌حضور و فعالیت در کشور امیدوار بمانند، چرا که زمینه اشتغال برای آنها فراهم می‌شود و یکی از دلایل خروج جوانان، عدم وجود زمینه اشتغال است اما این برنامه سبب ماندگاری آنها و توسعه کشور می‌شود و از سویی به جوانان کمک می‌کند تا دغدغه نبود سرمایه نداشته باشند. 

افشانی در ادامه گفت: زمانی که بستر مناسب برای شرکت‌های دانش‌بنیان فراهم شود و اشتغال‌زایی به‌صورت مناسب صورت گیرد، می‌توان تا حد زیادی دغدغه‌های جوانان را کاهش داد و سبب ماندگاری آنها در کشور شد.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده، گفت: مقام معظم رهبری بارها به موضوع بازآفرینی شهری و احیای بافت‌های فرسوده توجه ویژه‌ای داشته‌اند و رئیس‌جمهور برنامه احیای بافت‌های فرسوده را در دستور کار قرار داده‌اند. بر همین اساس و با وجود این تفاهم‌نامه، در آینده محله‌های شهر تهران با دانش استارت‌اپی رشد پیدا می‌کنند.

شهردار تهران در پایان خاطرنشان کرد: با توسعه ساختمان‌ها و محله‌ها و بهره‌گیری از دانش استارت‌اپی، این حرکت آغاز شده و با قرار دادن امکانات شهرداری در اختیار جوانان موجب اشتغال و افزایش تولید و بهره‌گیری از توان آنها شویم.

انتهای پیام/4085/ن

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته